PC start niet op vanaf diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
342
Ik wil op een computer winXP erafhalen en 98Se er weer opzetten. Ik wilde controleren of de opstart-diskette die ik gemaakt heb werkt. De PC start niet op vanaf een diskette. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat verander (ik doe dit dus voor het eerst en heb nog nooit eerder dingen in bios veranderd) of een link geven naar een site waar dat wordt uitgelegd? alvast bedankt!
 
Ga het BIOS in en ga naar ADVANCED BIOS FEATURES

Stel hier de floppydrive als eerste bootdevice in.

Ga met Esc. terug naar het hoofdmenu, kies save & exit setup.


ps: Tessa begint volgende maand met gitaarles :D
 
Dankje,
eh sorry maar uuu hoe ga je het BIOS ook alweer in?

ps. dat is mooi! toch een leraar dicht in de buurt gevonden. Doe haar de groeten van me!
 
Groeten zal ik doen...

Meestal is het de DEL-toets om het BIOS in te gaan, maar uiteraard zijn er zat afwijkingen.

Meestal zie je tijdens het booten (bij het tellen van het geheugen) welke toets je moet indrukken. Zie je dat niet, geef dan even door wat voor PC je hebt.
 
Okee bedankt. Ja tuurlijk nu je het zegt, zie je dat altijd staan. Ik ga weer aan de slag. Als je niets hoort is het dus gelukt.
 
Dat soort dingen gaan bij mij ook nooit in één keer goed: Hij probeert nu wel vanaf de floppy op te starten, maar er verschijnt het volgende
a:\>keyb nl,,keybrd2.sys
invalid keyboard code specified

later:
tja, even geprobeerd met een in win98 gemaakte opstartfloppy en dat ging dus wel ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan