van WMA naar MP3pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
1.794
Hoi,


Een simpele vraag misschien, maar in Mediaplayer 9 heb ik een cd gekopieerd naar WMA-formaat op mijn harde schijf.
Gevolg is dat het overzetten of kopieeren van dezelfde CD naar MP3 in Mediaplayer niet meer lukt.
Sterker nog - Mp3 wordt wel ondersteund, maar willekeurige welke originele CD is niet te kopieeren naar de harde schijf in MP3 formaat.

Ook het converteren van WMA naar MP3 is middels Mediaplayer9 niet te doen.
Wat is dit voor ***-programma eigenlijk

Nog een probleem.

Ik wil de CD gegevens ophalen, zodat ik niet met de vermelding 'Track 1' etc. zit.
Ofwel komt Mediaplayer met de melding dat ik 'verbinding' moet maken (ik ben constant verbonden via kabel) ofwel is mediaplayer niet in staat om de exacte gegevens op te halen.
Ik krijg dan van bij voorbeeld de helft van de tracks wel gegevens binnen, maar van de overige 'artiest onbekend' of 'titel onbekend'

Ik heb alle toegevoelge downloads en plug-ins voor MP9 gedownload en geinstalleerd.

Wie raadt mij ......????

Heb een autoradio, die o.a. ook WMA ondersteunt en heb begrepen dat de geluidskwaliteit daarvan beter is dan MP3.

Echt lukken doet het echter niet ......

T.
 
Laatst bewerkt:
HOi,



MEDIAWIZZARD ....... ????


Die zou dan het volgende moeten doen:
1. ik plaats een normaal audo CD-tje in mijn cd-speler van de computer en de MEDIAWIZZARD start op ....

2. ik krijg de optie om de inhoud naar de harde schijf te kopieeren in verschillende bestandsformaten: o.a. WMA en MP3

3. ook als ik deze CD al eerder heb gekopieerd, kan ik deze optie de volgende keer ook gebruiken ....

4. ik kan via mijn kabelverbinding de exacte gegevens van de cd - zoals de titel van de cd en de naam van de tracks - opzoeken.....

Vertel mij waar ik dat kan vinden Tiborv.

Ik heb in het verleden ook met NERO gewerkt.
Die was beter in staat om de exacte gegevens van de cd via internet weer te geven.
Maar het overzetten van CDA naar MP3 heeft een licentiebeperking. Er moet dan een licentie worden gekocht op Nero Music Editor om dit mogelijk te maken, nadat ongeveer 20 muziekcd's zijn omgezet naar MP3.
Iets wat je niet zou verwachten bij de aanschaf van een nieuwe (externe en dus dure) writer, maar ja.

In ieder geval constateer ik, dat Windows Mediaplayer tot aan versie 9.0 niet echt lekker werkt ..... eens?

Teun
 
Laatst bewerkt:
Mediawizard kan van WMA naar MP3 en andere formaten converteren en andersom natuurlijk ook. Mediawizard kan ook muziek-CD's rippen en dus direct WMA of MP3'tjes maken.

Mediaspeler 9 gebruik ik niet eens, veel te traag. Ik gebruik winamp voor mp3's e.d. en een oudere versie van mediaspeler voor de rest.

Mediawizard downloaden ==> http://www.mp3z.nl/encoders.html (onderin)
 
Hallo allemaal ik heb al meer gereageerd op dit probleem met windows media player 9, het is n.l zo dat als je muziek dwl met een bitverwerkingssnelheid van 80kbps, dan kan je het b.v niet beluisteren met het programma Nero, branden kan je het wel, maar omdat de dwl kwaliteit vogens microsoft te laag is ( waar dus geen prake van is ) kan je hem niet eerst controleren bij b.v Nero, je moet of kan dus eerst alles over zetten van WMA naar MP3 met een convertor programma, ik heb dus ook die ene fout gemaakt om die media player er op te zetten , en nu maakt hij deel uit van je besturingsprogramma ( helaas ) en eraf halen kost nogal wat moeite, maar als je het lukt moet je het wel doen en gewoon met versie 7.0 verder gaan.........
Fred.........
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan