Animated gif, wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimage

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Berichten
1.965
Probeer voor het eerst een animated gif te maken en het wordt een beetje een soepzooitje.
Wat doe ik fout?
[edit]foutje[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Als je nou een link zou neerzetten naar ergens waar we ons niet eerst moeten aanmelden..... :8-0:
 
Oeps sorry:eek:
Dan maar even zo;
 

Bijlagen

  • krgif.gif
    krgif.gif
    22,3 KB · Weergaven: 50
Waarmee heb je hem gemaakt?
Wat er fout gaat namelijk is dat het vorige plaatje in elk volgend plaatje blijft staan.


Olav
 

Bijlagen

  • krgif - source.gif
    krgif - source.gif
    27,3 KB · Weergaven: 40
Is dit beter
 
Laatst bewerkt:
1 x met microsoft gifanimator en 1x met zoner gifanimator en bij beiden hetzelfde effect.
De beeldjes heb ik gemaakt in Photoshop, gebruik ik wellicht de verkeerde gifopslag, of kan het daar niet aan liggen.
@ huijb, volgens mij nog steeds hetzelfde probleem.
 
Dan moet je even uitleggen wat er verkeerd aan is. :eek: m.a.w. hoe zou je het willen hebben?
 
Ik heb even alles en een zip gegooid, misschien is het dan wat makkelijker om te zien wat er fout gaat.
 
Geplaatst door huijb
Dan moet je even uitleggen wat er verkeerd aan is. :eek: m.a.w. hoe zou je het willen hebben?
Dat je niet dat stotterende effect krijgt waarbij je drie keer een wiel ziet.
Zip was iets te groot nog een poging;
 

Bijlagen

  • kreidsmilies.zip
    80,8 KB · Weergaven: 17
Hoe vindt je deze?
 
Laatst bewerkt:
Zoals dit?
 

Bijlagen

  • krgif2.gif
    krgif2.gif
    15,7 KB · Weergaven: 33
Ik denk teveel beeldjes te langzaam opgenomen. Ik doe het met animation shop, en daar gebruik ik de wizard en die optimaliseert het hele gifje. Mijn giffie bestaat uit 3 beeldjes.
 
Die van jouw vindt ik ook :cool: Olav.
 
Ook de laatste foutjes er nu uit volgens mij.

Wat ik heb gedaan is hem geopend in Animation Shop van PaintShop. Daarmee kan je elk plaatje apart openen in PaintShop Pro en bewerken. Ik heb gwoon de dubbele wielen en de dubbele onderkant eruit gegumd en weer terug gezet in de animation.

Het probleem is niet zo zeer dat er te veel plaatjes in te korte tijd zitten, maar dat het programmaatje wat je hebt gebruikt elk volgend plaatje over de vorige zet.
Daardoor krijg je een soort van layer effer waardoor het volgende plaatje steeds op de vorige ligt. Zie de source file die ik in mijn eerdere bericht zette.

Olav
 

Bijlagen

  • krgif3.gif
    krgif3.gif
    15,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Plaatje 3 en 4 zijn staan onder dezelfde hoek, daarom schokt ie halverwege. Ik heb het zo gedaan plaatje 1 geimporteerd in PSP plaatje 1 staat recht, plaatje 2 onder een hoek van 2 gr. en plaatje 3 onder een hoek van 4 gr. in totaal dus 3 plaatjes wizard draaien en scheuren met die motor. :)
 
Ga ik toch eens even in de helpmijfile duiken om te zien wat ik fout doe, want met drie beeldjes en optimaliseren lukt het ook niet echt.
In ieder geval vriendelijk bedankt voor jullie assistentie.
Zie net dat er ook nog wat witte randjes inzitten, die ga ik er eerst uithalen.
En hij moet daarna nog wat verkleind worden wat nu is het geheel eigenlijk nog een beetje te groot voor op een forum.
Kan ik dat verkleinen het beste in PS doen of gaat dit ook goed in een animator?
 
Wat zijn voor de rest nog goede gratis animators? Want als ik jullie zo hoor dan moet het daar aan liggen.
 
Olav plaatje 3 en 4 had je omgedraaid zag ik net. Kijk nog maar eens, dan gaat het vloeiend.

Dimage gratis weet ik niet. Ik gebruik Animation Shop, misschien op animation.pagina.nl dat je wat vindt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan