bitrate verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.323
Ik heb net een nummer gedownload. Als ik het afspeel in winamp is te zien dat de bitrate varieert van 48 tot meer dan 200kbps. Normaal hoor je het verschil niet, maar als je het geluid goed hard zet kun je het verschil horen. Met welk programma kan ik deze bitrate een beetje gelijk maken?
 
Geplaatst door meelman
Ik heb net een nummer gedownload. Als ik het afspeel in winamp is te zien dat de bitrate varieert van 48 tot meer dan 200kbps. Normaal hoor je het verschil niet, maar als je het geluid goed hard zet kun je het verschil horen. Met welk programma kan ik deze bitrate een beetje gelijk maken?

Met Media Wizard zou je em om kunnen zetten naar een mp3 met een bitrate van 128:

ftp://cdhnow.com/setup_mw.exe

(http://www.cdhnow.com/mw.html)
 
ai, 14 meg. Das een hoop als je telefooninternet hebt. Ik ga even kijken of er alternatieven zijn. Maar als die er niet zijn zet ik 'm snachts wel een keer aan.
 
Met WinLame RC kun je van alles doen met verschillende bitrates. Ik gebruik het progje dagelijks om de kwaliteit op te vijzelen.
Hoog kun je terugbrengen naar laag en andersom.
Hij werkt met ABR/VBR en CBR.

Kijk even met zoeken naar 'Is WinLame een mp3 wonder' of zoiets. Daar staan de linken wel. Ik wil naar bed. Er is een RC 2 en RC3. Met de laatste is het mij nooit gelukt. Mocht je em niet te pakken kunnen krijgen dan kun je em wel van mij downloaden.
 
Ik denk persoonlijk niet dat de kwaliteit er dan op vooruit zal gaan.
Want de mp3 file is ge-export met een varierende bitrate, waar de bitrate bv 48 is, is de kwaliteit dus slechter, zo is het opgenomen zegmaar. En door de bitrate te veranderen neem je het niet opnieuw op met 128kbps. Je verlslechtert daarmee wel de plaatsen waar de bitrate bijvoorbeeld 200 is..
 
WinLame breekt als het ware af en encodeert helemaal opnieuw.
 
Geplaatst door Elisa
WinLame breekt als het ware af en encodeert helemaal opnieuw.

Ja maar, als ergens de bitrate nu laag is, en je hoort daar bv wat ruis, zit die ruis nu gewoon in die bestand. En dat haal je er toch niet zomaar uit? Dat programmatje kan toch niet weten wat ruis is en wat muziek.
 
Wat je hoort is volgens mij het overschakelen naar de andere bitrate. Dat mijn (niet al te beste) geluidskaart er een beetje moeite mee heeft dit vloeiend weer te geven. Ik hoop dat het over is als ik de bitrate overal 96 of 112 maak.

ik kan alleen winlame RC3 vinden. Die ga ik even proberen, want die is een stuk kleiner dan Media Wizard
 
Nou, als je het daar mee voor elkaar krijgt mag je het mij ook uitleggen. :)
Als je ook alles kunt doen behalve het encoderen dan kun je beter van mij RC2 downloaden via MSN of WinMx.
 
het werkt. Ik heb deze optie gebruikt (ik had eerst een andere maar die had geen effect) en de file is nu helemaal 128kbps. Hij klinkt helaas niet zo zuiver als andere 128kbps files, maar dat is logisch.

Bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
deze optie :)
 

Bijlagen

  • instellingwinlame.jpg
    instellingwinlame.jpg
    40 KB · Weergaven: 48
Mooi. Jij weer klaar.
Het verbaasd me wel dat het me die instelling wel normaal werkt. Ik werk meestal met insane. Daar krijg ik met RC3 aan het eind iets te horen wat nergens op slaat. Daarom gebruik ik nog steeds RC2.
Hoe dan ook.......jij bent uit de brand :)
 
Geplaatst door Elisa
Het verbaasd me wel dat het me die instelling wel normaal werkt. Ik werk meestal met insane.
wat voor bitrate krijg je dan? Kun je niet eerst de functie gebruiken die ik nam en daarna de 'insane' functie toepassen?

Maar aan de andere kant, als RC2 werkt is dat natuurlijk ook prima...

IIG bedankt voor de hulp :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Met RC3 krijg ik keer op keer na het invullen te horen dat ik iets wil gaan doen wat te veel verlies oplevert. Heel vreemd want met RC2 loopt alles perfect. Misschien zie ik iets van een instelling over het hoofd. In ieder geval ben jij gered.
 
Geplaatst door Elisa
Met RC3 krijg ik keer op keer na het invullen te horen dat ik iets wil gaan doen wat te veel verlies oplevert.
ja, die melding krijg ik ook. Maar het levert bij mij geen verlies op. Gewoon een keertje proberen :)
 
Verdorie..............zou het een foutje zijn? LOL
Bedankt voor de tip. In ieder geval ben ik erg tevreden met RC2. Ik haal al mijn muziek er doorheen.
Hou het maar in ere, je haalt er heel wat foutjes mee uit.

Groetjes Elisa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan