Pinnacle Studio8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
226
Hello,
Weet iemand soms of je Studio8 kan gebruiken om op te nemen van een analoge camcorder.
Heb wél beeld en geluid,maar wanneer ik op opnemen klik krijg ik steeds"opnamefout".
Ander programma gebuiken of weet iemand raad.
Gebruik Medion PC P4 2.6Ghz

Groeten,
Aquarius
 
Hallo Aquarius,

Er is een versie van Studio 8 waarmee het volgens mij ook mogelijk is om analoge beelden te "capturen" maar dan moet je aardig diep in de buidel tasten. Misschien kan je op de een of andere manier via een ingang van een tv kaart met bijbehorende software de beelden "binnenhalen" en dan met Studio 8 bewerken. Maar dan zal het signaal waarschijnlijk ook eerst moeten worden omgezet. Of je kan misschien de beelden eerst opnemen op een videorecorder en dan de beelden van de video recorder via een tv kaart in de computer proberen te krijgen. Aangezien ik zelf met een digitale camcorder en Studio 8 werk heb ik deze methode niet uitgetest.

"Chip"
 
Laatst bewerkt:
Hallo Aquarius,

Studio 8 kan alleen maar analoge beelden binnehalen als er ook een kaart inzit die dat aankan. Aangezien jij een Medion PC hebt waar een dergelijke kaart niet standaard inzit, zal het niet lukken om analoge opnamen binnen te halen.

Er zit wel een TV kaart in en de opmerkingen van Chip zijn dan ook wellicht uit te voeren, maar dan moet je ook TV in hebben volgens mij. Ik weet niet of dat op jou PC aanwezig is.

Heb je een analoge camera met het Video 8 systeem, dan kun je misschien eens in je kennissenkring navragen of er iemand is met een digitale camera in Digital 8 formaat. Deze camera's spelen in regel ook de analoge bandjes af en worden dan gedigitaliseerd doorgegevan via de Firewire kabel. Bij mij werkt dat in elk geval vlekkeloos.

Groeten,


Aat.
 
opnemen

Als je de Studio DC10 Plus kaart gebruikt moet het geen probleem zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan