Streaming in ultraplayer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
918
Hi,

Wie weet er antwoord op het volgende? Ik heb Ultraplayer geïnstalleerd omdat ik een hekel heb aan RealOne en alle spyware daarin. Volgens de documentatie van UltraPlayer moeten er ook RealAudio/Video .ra, .ram en .rm bestanden mee af te spelen zijn. Maar hoe zit het met streaming audio bestanden die RealOne nodig hebben? Het lukt me niet om die met UltraPlayer af te spelen. Iemand enig idee of dit wel moet kunnen en zo ja hoe dan?

Bedankt alvast, Arthur
 
Geplaatst door Arthur de Smet
Hi,

Wie weet er antwoord op het volgende? Ik heb Ultraplayer geïnstalleerd omdat ik een hekel heb aan RealOne en alle spyware daarin. Volgens de documentatie van UltraPlayer moeten er ook RealAudio/Video .ra, .ram en .rm bestanden mee af te spelen zijn. Maar hoe zit het met streaming audio bestanden die RealOne nodig hebben? Het lukt me niet om die met UltraPlayer af te spelen. Iemand enig idee of dit wel moet kunnen en zo ja hoe dan?

Bedankt alvast, Arthur

welke spyware dan wel ?
 
Hoi,

RealOne spioneert vooral zelf. Als je een Firewall hebt, kun je waarschijnlijk wel zien hoe vaak het programma naar huis probeert te bellen. Er is wel het een en ander uit te zetten door wat te tweaken (zie hier: http://www.dslreports.com/faq/6896), maar ik heb toch liever een programma dat je niet probeert te bespioneren.

Arthur
 
Spyware.

Om deze reden RealOne verwijderd. Ben tevreden met WMP9.
 
Hallo Bennie,

Het is nogal verwarrend. In UltraPlayer kun je onder options/settings/file types voor welke bestandstypes je UltraPlayer de default wilt maken. Daaronder ook "RealAudio Video (.rm, .ram, .ra)". Er is nog een tabblad "streaming" maar dooronder kun je alleen aangeven of je streams als mp3 wilt opslaan, verder niets over file types.

Arthur
 
Re: Spyware.

Geplaatst door l.slaats.
Om deze reden RealOne verwijderd. Ben tevreden met WMP9.

deze geeft ook pakken gegevens door aan microsoft als je niet goed oplet, juist zoals realplayer.
 
Realplayer.

Had soms conflicten tussen RealPlayer en WMP. Hierbij werden soms instellingen veranderd waar ik nergens vanaf wis. Hierbij was de Realplayer erg opdringerig in zijn producten aan de man te brengen. Vond de realPlayer overal in terug. Nadat ik deze heb verwijderd, was het weer rustig!!
 
Tuning-in and Searching on the Internet

UltraPlayer offers a couple of features to help you find and listen to audio from the Internet.

You can use the Tuner button to access a web page with quick links to Internet Radio servers. Once you have connected to the Internet and found a station that you would like to hear, click the "Tune-in" or "Listen" link that you see next to its description. If you are prompted to "Open" or "Save" the file, select "Open". UltraPlayer will then start playing the station's Audio Stream.

If you'd like to search for downloadable songs on the Internet, use our Search page. Press the OPTIONS button, then SEARCH, to access the Search page. On this web page, you will see links to several Search Engines and downloadable MP3 file providers.

Ra ram rm staan bij de settings , zie bijlage.
 

Bijlagen

  • ultra.jpg
    ultra.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 23
Ja, zo is het ook bij mij. Ik weet nu ook hoe het komt dat het niet werkt. Je moet RealOne toch geinstalleerd hebben! UltraPlayer maakt namelijk gebruik van de "codecs" van RealOne. Dat schijnt ook met andere players zo te werken. Het schijnt mogelijk te zijn om alleen die codecs te installeren en dus niet de hele RealOne speler. Daar heb ik het een en ander over gevonden, maar bij mij wilde dat niet lukken.

Ik heb nu toch RealOne weer geinstalleerd, maar als je de tweaks gebruikt uit de link die ik eerder heb gegeven, kun je voorkomen dat RealOne wordt gestart, ook de spionerende delen van het programma. Als ik nu naar een stream luister, doet UltraPlayer dat, en het maakt gebruik van die codecs van RealOne zonder het programma te starten.

Arthur
 
Dan kan je toch ook gebruik maken van losse codecs ,deze moeten ergens wel te vinden zijn.

Als ik ze vind hoor je het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan