dvd-mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

groen29

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Berichten
495
hoe kan ik van mijn dvd aleen de muziek rippen zodat ik dat op een cd kan branden en in de auto kan beluisteren

bram:thumb:
 
Eerst moet je de hele dvd rippen in vob files met dvd decryptor , daarna maak je gebruik van vob2audio. deze kan je HIER downloaden.

groet speedtouch.
 
Dat kan dus echt wel veel eenvoudiger en sneller.

Je gebruikt inderdaad DVD Decrypter (of Smartripper), maar je hoeft niet gans de DVD te rippen! In beide programma's kan je met Stream Processing enkel het gewenste geluidsspoor demuxen. Je krijgt dan enkel een AC3-file op je HD.

Die file kan je dan met HeadAc3he of Besweet verder omzetten naar wav/mp3/...
 
Eenvoudiger en sneller :D :D :D

Maak dan gebruik van X2CD

Groet speedtouch
 
het is gelukt ik heb de dvd afgespeelt en digitaal het geluid opgenomen als een mp3

bedankt ieder
bram:thumb:
 
Ik ben het ook even aan het proberen maar als ik de dvd muziek geript heb en een vob file heb en ik ga dan in vob to audio aan de slag vraagt die op een .lst file

Hoe maak ik zo file ??
 
mvlg,

Stream List Creation (not needed if you ripped with SmartRipper since it already creates a .lst file for you)

Als je met smartripper de vob file's maakt staat hij er vanzelf bij , anders moet je het volgens onderstaande doen.


Click on "voblist". An open-file dialog will pop. Open your stream list file. Click on "audiostream", and choose the stream that you wish to decode. Note that the IFO file needs to be in the same directory as the VOB files, otherwise a languages list will not be displayed, and you'll have to randomly guess which track you need. If Vob2Audio comes up with an error message about a missing stream you should use Graphedit instead. Click on "targetfile", A pop-up filesave dialog will appear, choose the output file and make sure that the type is set to *.mp3. Click on audio-settings-->mp3 settings. The following window should appear:

Zoals je ziet moet je dan ook gebruik maken van Graphedit.

Deze rip methode heb ik zelf nooit toegepast , zelf maak ik gebruik van X2CD.
En om de beveiligingen te omzeilen heb ik anydvd geinstalleerd.

Op de site www.doom9.org kan je een goede uitleg vinden voor vob2audio en Graphedit [ wel engelstalig ]
Zoek ff bij guides

groetjes speedtouch
 
Laatst bewerkt:
Heb nu een .lst file gemaakt (handmatig) en krijg nu de volgende foutmelding als ik het converteren van vob naar mp3 of wav start

foutmelding.JPG
 
Ziet er goed uit die programmatjes krijg alleen de volgende foutmelding:
auth.dll can't authenticate drive; Disk maybe not locked.

Ik heb Anydvd ingesteld op regiocode Europa en verder alle opties aangevinkt.
Het gaat op de DVD van Marco Borsato in de Kuip.
 
Als je met de pijl van de muis op het vosje onder in het pictogram ga staan, wat geeft hij dan aan.

aan : 1 , uit : 0, leeg : 2,

kijk ook of voor de dvd-rom een vinkje staat als je op het vosje klikt [ zou standaard moeten zijn ]

Geeft hij ook een melding als je de vob file's die je met dvd-decrypter heb gemaakt inlaad in x2cd.

Kijk ook ff hou het met je aspi drivers zit met nero info tool v2.0
DOWNLOAD tool.

groetjes speedtouch
 
Laatst bewerkt:
Die vobs inladen in X2cd werkt perfect.
Converteren naar mp3 lukt ook.
Alleen van een bestand van 1 gig maakt die ongeveer 8mb en alles wat die ript is 6min en 1sec
Terwijl het allemaal andere stukken zijn, enig idee hoe dat kan ?
 
Als je het via de vob file's doe dan heb je kans dat een liedje gedeeltelijk op verschillende vob's staat.

Op zich geeft dit niet je moet ze op volgorde rippen en achter elkaar zetten , en branden zonder de tussentijd van 2 sec.

Het kan ook dat hij maar gedeeltelijk ript als het een trial versie is.

Toch moet je het op de gewone manier ook kunnen doen de foutmelding .auth.dll can't authenticate drive; Disk maybe not locked. heeft volgens mij te maken dat de dvd nog niet open is.

Start de dvd met een speler [ powerdvd ] laat hem ff lopen daarna de speler afsluiten en probeer het dan eens op de juiste manier volgens x2cd.

Heb je nog gekeken naar de aspi.?

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan