Ondertiteling DVD Vast zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
1.289
Hallo allemaal,

Ik heb nu wat films op men computer staan. Nu wil ik ze alleen op cd branden met de Nederlandse ondertiteling. Normaal als ik de film alspeel dan zet ik hem erin bij BSplayer. Alleen was mijn vraag nu: hoe zet ik de ondertiteling er vast in zodat die er voor altijd in staat. En zich dus automatisch mee opstart als ik de film wil afspelen.

Greetzz York
 
Ja ik gebruik XP.

Greetzz York
 
ok, heb ik de oplossing :)
indin de film bv filmpje.avi heet, noem dan de ondertitel filmpje.srt.. en zet ze in de zefde map.. en als je de film met mediaplayer start zet ie automatisch de subtitles eronder!

Zpidey
 
He Zpidey bedankt :thumb:

Alleen is mediaplayer de enigste die het er automatisch onder zet?

Greetzz York
 
dat weetik niet.. maar wel de enige die standaart bij winXp zit!
 
K Ik ga het effe uitproberen.

Greetzz York
 
Zpidey volgens mij zet hij niet standaard de ondertiteling eronder. Als hij automatisch start dan komt dat doordat je een filter hebt geinstalleerd die ervoor zorgt dat hij automatisch start.

Wat ik aanraad:

De film en de ondertiteling in dezelfde map plaatsen. Zelfde naam geven, extensie hetzelfde laten. Dan het programma Vobsub installeren. (Even zoeken op Google, komt het echt zo tegen.) Dan pas speelt hij hem automatisch af. Windows XP doet dit niet vanzelf :) Echt niet.

Nog 2 dingen:

1. BSPlayer speelt de ondertiteling ook automatisch af zonder vobsub geinstalleerd, maar de ondertiteling moet dan wel dezelfde naam hebben als de film. Dat is ook een optie :)
2. Als je vobsub hebt geinstalleerd komt in alle programma's automatisch de ondertiteling erbij, dus dat is wel handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan