Transparant oplsaan logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zpidey

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
349
Hallo,

ik heb een logo transparant gemaakt met photoshop, daar ziet het er prima uit, maar als ik het vervolgens opsla als .gif ziet hij er erg lelijk uit (komt door de 256 kleuren waarschijnlijk) is er een ander bestandsformaat wat ook transparantie aankan en wel een goede kwaliteit heeft? ikzelf dacht aan .png, maar als ik dat opsla in photoshop krijg ik geen transparante achtergrond :confused: ('t moet wel een formaat zijn dat gewoon in internet explorer te bekijken is.. dus geen photoshop formaat etc.)

alvast bedankt voor alle tips/suggesties!

Zpidey
 
File>Save for Web...> , bekijk dan welke gif instelling er goed uitziet en vergeet Transparant niet aan te vinken.

Het nadeel van gif is wel dat al te 'wild' kleurverloop niet kan, verander dan de kleurtinten.
 
ja.. maar dat gif ziet er dus niet uit.. komt gewoon omdat er verloop inzit van transparant naar kleur, maar je hebt dus geen andere oplossing?
[edit]
transparant staat aangevinkt
[/edit]
 
Je verloop is te complex voor gif, om dit mooi te krijgen kan je jpeg gebruiken, maar dan moet je wel de achtergrondkleur afstemmen op de achtergrond van bijvoorbeeld de website waar je deze wilt gebruiken.
 
ja dat weet ik :).. nu komt t probleem.. de achtergrondkleur verandert steeds.. dus vandaar die transparantie.. :rolleyes: bedankt voor het meedenken in iedergeval!
 
ha zpidey,
Je kunt in photoshop een jpg transparant maken. Hij vraagt dan of je wilt opslaan als gif of png. png ondersteunt 24 bits kleuren, maar werkt niet op oudere browsers.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan