Omzetten mpg => vob duurt lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcobeek

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2002
Berichten
95
Heb sinds kort een dvd brander sony voor + en -. het branden gaat goed, maar duurt wel lang mt het omzettten. ik gebruik Ulead DVD MovieFactory 2 voor het omzetten van de mpg bestand naar de vob bestand en dan ga ik hem branden maar het omzetten van mpg naar vob durrt wel 4 uur en soms wel een dag:S.
Nu heb ik gehoord dat je ook gewoon de mpg film bestand op een dvdtje ken kopieeren...........
Maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe je dat doet.....
Ken iemand mij dat uitleggen, een site is ook goed...
gr,
remco
 
Geef eens wat info over de rest van je computer? (processor/geheugen).
 
Ik gebruik dvdshrink, daar kun je van dvd .vob files maken die op 4,7 gb passen, en volgens mij kun je daar ook mpeg files mee inladen. ERg goed programma en ook vrij snel
 
hoi

Ik draai op Xp
Intel pentium 3 processor
kloksnleheid 451 MHZ
256 mb Ram geheugen
 
Ik ben bang dat je PC dan de vertragende factor is. Voor een paar weken geleden had ik een PIII/500 met 512MB en het omzetten duurde bij mij toen ook dik 6 uur. (van DVD naar MPG) Met mijn huidige PC doe ik er minder dan 1½ uur over.
 
hoi Robbert1978

Robbert1978
heb het programmatje net gedownload maar heb daar niks aan.... want het ging erom.. ik heb films op mijn harde schijf staan en die wil ik op dvd zetten en dat programma van u ken ik alleen dvd mee lezen en dan bewerken daar heb ik niet zoveel aan:S
 
een 450 mhz pc een pentium 3? denk dat je pentium 2 bedoelt maargoed.

Denk ook dat als je dvdbrander wilt gebruiken op een normale manier dat je ook een flink snellere pc nodig hebt. Systeemeisen van de sony dvdbrander dru-500AX zijn namelijk pemtium 400 en als je mydvd gebruikt heb je minimaal een p800 nodig. Geheugen is ook aan de krappe kant. Ik weet niet welke windowsversie je gebruikt maar bij xp heb je ook al minimaal 256 mb nodig dus zit je ook aan het minimum.

Ik heb zelf een amd 2200+ processor met 512 mb geheugen en daar moet je ondertussen al niks doen want dan wordt hij ook helemaal gek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan