AVI bestand rippen als divx

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelH

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Berichten
455
Ik heb een avi filmpje, geen divx, kan ik deze op 1 of andere manier rippen, want hij past NET niet op een cd...
 
Past hij niet op een 650 mb cd? Of niet op een 700 mb cd? Moet je even kijken want er zijn tegenwoordig ook 800 mb cds wellicht dat hij daar dan wel op past

Anders kun je hem wel met een of ander programma iets van kwaliteit veranderen zodat het wel op cd past, weet zo gauw ff niet met welk programma maar er zijn vast mensen die dat wel weten
 
Het is een filmpje van +/- 230 mb, maar ik wil ook nog andere filmpjes op de cd gooien (700mb), er zit geen voor/aftiteling op dus knippen doe ik liever niet :)
 
Tjah, dan gaat het niet lukken. Je kan er niet meer op zetten dan 700 MB of je moet 800 MB schijfjes kopen.
Een DivX is al gecomprimeerd, dus verder comprimeren zal niet gaan.
 
Ik heb geen idee, het is wel een avi bestand. Als ik hem zip, of in een rar gooi wordt hij maar 10mb kleiner...maar zou ik hem wel als divx kunnen rippen als het er nog geen 1 is?
 
Het filmpje is naar alle waarschijnlijkheid gewoon een divx.
Divx heeft gewoon avi asl extensie.
Een avi file is namelijk in 90% van de gevallen divx gecomprimeerd dus een divx.

om even op je vraag terug te komen ja zoals andere al aangeven minder op 1 cd zetten of grotere cd's kopen.
 
Yepz

Als je zeker weet dat het geen DivX is dan kan je er DivX van maken. Op www.doom9.nl staan goede guides voor dit soort dingen. Ik zou er trouwens geen DivX van maken, maar XVID, dit is de meer gangbare codec die gebruikt wordt.

Je moet even goed de instellingen nakijken als je van je bestandje een xvidje gaat maken. Je wilt natuurlijk niet dat hij groter wordt dan dat hij nu is :)

in die guides staat precies uitgelegd wat je moet doen om van een film xvid te maken, het duurt alleen wel een poos, ligt aan de lengte van je film en je pc
 
Als het toch al wel een DivX film is dan kan je de film ook verkleinen als je wilt, maar dan wordt de kwaliteit (uiteraard) ook ietsje minder. Re-encoden geeft altijd slechter resultaat als je hem kleiner maakt. Je zou in de guides moeten kijken, uit moeten rekenen wat nu het aantal kilobit/s is dat de film heeft en dan met een bitrate calculator uitrekenen hoeveel kilobit/s je moet gebruiken om te zorgen dat alles op die cd van je past. In virtual dub moet je dan dit aantal kilobit/s instellen en dan ff wachten tot hij klaar is met omzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan