Probleem met dll file bij start DVD-player

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldP

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2003
Berichten
9
Bij het starten van de DVD software (Cinemaster) verschijnt de mededeling "The cinmst32.dll file cannot start". Ik heb de driver via configuratiescherm/systeem al verschillende keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit helpt niet. Zojuist een ander programma gedownload (Maximus DVD) met hetzelfde resultaat: ook hier weer dezelfde mededeling bij start van het programma.
Ik heb windows98, een DVD-speler en een (later aan het systeem toegevoegde) CD-writer. Volgens mij deed de DVD-speler het wel vóór toevoeging ven de CD-writer, maar ik heb de DVD-functie van de DVD-speler indertijd nooit goed uitgeprobeerd. Afspelen van CD's gaat prima, maar daar heb je het genoemde dll-bestand niet voor nodig.
Kan iemand mij helpen?
 
Op die pagina staat dat je vervolgens hier moet kijken.

Groetjes,
Bennie
 
Van de info op de genoemde microsoftsite wordt ik niet veel wijzer. Wel heb ik naar aanleiding hiervan de ´verse´ set drivers gedownload. Installatie van de drivers heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb de drivers de afgelopen dagen al verschillende keren ververst of weggegooid en opnieuw geinstalleerd. Telkens komt de mededeling dat cinmst32.dll niet kan starten. Die file is gewoon op het systeem aanwezig (in windows\system en in windows\options\cabs\drivers).

Groeten, Ronald
 
Is er misschien nog iemand die een goed idee heeft om m'n probleem op te lossen? De file cinmst32.dll blijft problemen geven. Bij Eigenschappen wordt trouwens vermeld dat er GEEN conflict is met andere bestanden.
Alvast bedankt, Ronald
 
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Is er echt niemand die een uitweg weet?

Alvast bedankt, Ronald
 
Hoi Bennie,

Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Op de plekken die jij me hebt gewezen worden allerlei oplossingen gegeven, tot het herinstalleren van windows aan toe. In dat laatste heb ik echt geen zin want je weet nooit wat daar weer voor problemen uit voort komen.
Wat er van de Dell-site gedowload zou moeten worden is mij niet helder. Ook hier zijn verschillende mogelijkheden.

Even een overzicht van m'n systeem:

- Dell Dimension XPS T450
- Pentium III
- Windows 98 (ik kom nergens de aanduiding SE tegen, dus het zal de eerste versie wel zijn)
- Toshiba DVD-rom SD-M1212

Wellicht heb jij de gouden tip.

Groet, Ronald
 
Je moet een update downloaden. Hoe en waarom lees je hier. De download vind je hier.

Als dat niet baat, kijk je hier. Alleen van toepassing als je een AWE64-geluidskaart hebt.

Groetjes,
Bennie
 
Hallo Bennie,

M'n systeem herkent de gedownloade bestanden niet. Bij het updaten van de driver wordt telkens teruggegrepen op de oude drivers. Als ik die uitschakel door ze ergens anders te parkeren worden de nieuwe drivers ook niet herkend.
Setup.exe lijkt ook niet naar behoren te werken: het installatiescherm wordt geopend, en worden heel snel enkele bestanden geinstalleerd en het scherm wordt afgesloten. Resultaat: niets. :- ((

Voor zover ik kan nagaan heb ik geen AWE64 geluidskaart maar een TBS Montego II. De door jou aangegeven 'ontsnappingsroute' kan dus niet worden gebruikt.

Nog een idee?

Groeten, Ronald
 
Ai, ai, ai.:eek:

Lees hier het bericht van James Laronde.

Dat bestand waar hij het over heeft, vind je hier.

Nog een paar vraagjes. Wat is dat eigenlijk voor software (Cinemaster)? Is dat een must-have? In je eerste bericht schreef je dat je al andere software had geprobeerd (Maximus DVD) terwijl je toch weer die foutmelding kreeg. Dat begrijp ik niet niet zo goed. Is die software nodig om DvD's af te kunnen spelen? Kan dat niet met de ingebakken WMP?

Groetjes,
Bennie
 
Cinemaster is een programma dat indertijd met de PC is meegeleverd. Heeft ook gewerkt.
Maximus DVD levert inderdaad dezelfde problemen op.
WMP kan geen DVD-bestanden aan en hetzelfde geldt voor RealPlayer.
De oplossing van James Laronde heb ik al eerder vandaag uitgeprobeerd, dit naar aanleiding van jouw advies. Nieuwe IQ drivers gedownload en proberen te installeren; zie m'n vorige bericht. Dit werkt dus niet: alleen de oude drivers worden herkend en de nieuw gedownloade niet. Als ik de oude drivers ergens anders parkeer wordt er helemaal niets gevonden!!

Ronald
 
Hoi Bennie,

Het door jou aangegeven DVD_WDM.EXE is niet bedoeld voor XPS T... systemen.
James Laronde heeft het over QI drivers. Die heb ik dus al proberen te installeren, zonder succes.

Ondertussen ben ik al vele frustrerende uren bezig om m'n DVD-speler aan de praat te krijgen, en telkens zonder resultaat. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog langer door te prutsen. Er is waarschijnlijk meer aan de hand, aangezien nieuw geinstalleerde drivers niet worden herkend en ook een heel ander programma tegen dezelfde problemen oploopt. Ik breng m'n pc binnenkort maar naar een pc-dokter om de boel te laten fixen.

Bennie, ik heb je hulp erg gewaardeerd. Jammer dat we er niet uit zijn gekomen. Bedankt !!

Groeten, Ronald
 
Inderdaad jammer Ronald! Succes ermee!

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan