Divx (avi) naar .vob

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
2.349
Ik wil mn divx omzetten naar .vob files (en evt .ifo wat ook normaal op een dvd staat). Hoe doe ik dit? Ik heb wel een programma wat van een dvd mpeg files maakt en dan gelijk van die mpeg dvd formaat maakt (.vob en .ifo en nog iets) maar dat krijg ik dus niet voor elkaar met die divx file

Hoe doe ik dit?
 
Geplaatst door Robbert1978
Ik heb wel een programma wat van een dvd mpeg files maakt en dan gelijk van die mpeg dvd formaat maakt (.vob en .ifo en nog iets)
?? waarom maak je eerst van DVD--> MPEG en dan weer DVD??

Als antwoord op je vraag:

Voor zover mij bekend is dit niet mogelijk en/of is er geen software/methode voor. Een Divx film heeft als extensie .avi en dat is een gecombineerde datafile van zowel geluid als beeld en kan niet meer ontleed worden in 2 aparte delen.
 
Geplaatst door NLspecial



Voor zover mij bekend is dit niet mogelijk en/of is er geen software/methode voor. Een Divx film heeft als extensie .avi en dat is een gecombineerde datafile van zowel geluid als beeld en kan niet meer ontleed worden in 2 aparte delen.
Kan wel ;)
Alleen géén vob's.
Ik snap alleen het nut er niet van :8-0: :confused:
 
met mediaconcept mpegencoder
www.vcdhelp.com
klik op de link "tools"
daar vind je deze tool.
 
divx->dvd

Kan perfect, zelfs met gratis software, maar kan wel wat werk omvatten.
Kijk maar 's op onze site.

Het komt erop neer dat je het videospoor omzet naar een mpeg2-stream en het geluidsspoor naar AC3-stream (Dolby Digital). Bij het videospoor worden eventueel de losse ondertitels ingebrand in het beeld.
Vervolgens kan je met IFOedit van deze 2 streams (+ eventuele hoofdstuk-indeling) de IFO/VOB-files laten aanmaken die je dan naar DVD kan branden.

@NLspecial
Je slaat de bal wel een beetje mis hier: AVI is slechts een containerformaat dat verschillende gescheiden video/audiosporen kan bevatten. Het enige dat de AVi erbij voegt (de zogenaamde Overhead) is de synchronisatie tussen de verschillende sporen.
Het is heel simpel met een tool als Virtualdub (of een van de varianten) de video/audio eruit te halen.

Alternatieve containerformaten zijn bv OGM en het veelbelovende Matroska (MKA/MKV).
 
Geplaatst door Sectie.B
divx->dvd

Kan perfect, zelfs met gratis software, maar kan wel wat werk omvatten.
Kijk maar 's op onze site.

Het komt erop neer dat je het videospoor omzet naar een mpeg2-stream en het geluidsspoor naar AC3-stream (Dolby Digital). Bij het videospoor worden eventueel de losse ondertitels ingebrand in het beeld.
Vervolgens kan je met IFOedit van deze 2 streams (+ eventuele hoofdstuk-indeling) de IFO/VOB-files laten aanmaken die je dan naar DVD kan branden.

@NLspecial
Je slaat de bal wel een beetje mis hier: AVI is slechts een containerformaat dat verschillende gescheiden video/audiosporen kan bevatten. Het enige dat de AVi erbij voegt (de zogenaamde Overhead) is de synchronisatie tussen de verschillende sporen.
Het is heel simpel met een tool als Virtualdub (of een van de varianten) de video/audio eruit te halen.

Alternatieve containerformaten zijn bv OGM en het veelbelovende Matroska (MKA/MKV).

hmm, noooit geweten! Dacht echt dat er aan een .avi niks meer te sleutelen was. Maar ben blij voor de topic starter dat het toch nog kan, ook al is het heel wat werk. En ik heb weer wat geleerd;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan