DVD plus en min verschil ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
278
Ik heb een vraag over het verschil in een DVD plus
of min writer... Ik wil graag zo'n DVD writer kopen maar begreep dat er twee standaarden waren en nu is
de vraag welke moet ik kopen, een DVD- of een DVD+
 
Ik zou voor een combinatie gaan, een +/- brander. Dan zit je altijd goed.
 
Kan je mij ook uitleggen wat het verschil is? :D
 
Plus of min - that's the question

Inderdaad je kan altijd voor plus en min gaan
Ik begrijp dat er maar een merk is welke deze
levert en dat is Sony. Het punt is waarom?
Je schrijft toch geen plus/min en zal dus moeten
kiezen... plus of min - ook al kan je allebei.
De vraag is de onderbouwing - technisch -ook
met het oog op de huidige DVD speler - en
misschien kan het een meer of minder.
 
Ook NEC maakt een plus/min writer. Sony is dus niet de enige. Het verschil tussen het + en - formaat ken ik niet.
 
Wat belangrijker is voor jouw is: Wat kan jouw standalone dvd speler lezen.

Het beste kan je bij iemand die een dvd + writer of - writer een filmpje lenen die hijzelf gebrand heeft en die uittesten op je standalone dvd speler.

Als + werkt dan koop je een plus of een - als die werkt bij jouw.

Natuurlijk kan je ook voor een +- kiezen maar die zijn toch wat duurder.

Suc6
 
Naar mijn mening kan je het beste voor de + kiezen als je een +/- te duur vind. Ik heb gelzen dat de + waarschijnlijk de standaard gaat worden.

Het verschil tussen + en - is de manier waarop naar de dvd wordt geschreven.

Ik zal nog ff kijken of ik dat stukje tekst kan vinden.

knackje
 
Ik zal jullie allemaal ff toelichten wat nu echte verschil is tissen plus en min. Ik weet niet meer of jullie het kennen maar vroeger had je VHS videobanden en SVHS videobanden, in die tijd was het formaat bepalend. Tegenwoordig is het formaat niet bepaald maar het medium en hoe je het wil gaan wegschrijven. En daar kom duzz + en -. Dit verschil is gekomen omdat wij europeanen een andere standaard gebruiken dan de amerikanen. Wij gebruiken voornamelijk - en de amerikanen voornamelijk +. De meeste mensen gebruiken een dvd-brander voor het branden van een dvd-tje. Volgens de websites is 80% van de dvd-standalones waar de gebrande dvd's op wordt afgespeeld wordt een - en in amerika izz dat +. Daarbij komt ook dat + weer meer wordt gebruikt voor het wegschrijven van software omdat dat de methode die daarvoor wordt gebruikt beter is. We weten nog steeds niet wat de toekomst zal zijn of + doorslag gevend zal zijn of dat dat - is. Daarbij komt dat er ook weer nieuwe standaarden op komst zijn omdat ze in Japan al veel meer dan de 4,7 GB kunnen wegschrijven ze hebben daar al als het goed izz de 30 GB grens gebroken.
Wat ook in de andere stukjes stond is dat een +/- brander het voordeligst is. We hebben hier verschillende fabrikanten voor. De genoemde sony, nec maar ook pioneer komt uit met een +/- brander. Om een brander te kopen moet je wel opletten welke dvd je graag wilt gaan branden. Zo kan bijvoorbeeld Nashua DVD-R niet gefikt worden op een SONY. Hier komen updates voor de firmware voor uit duzz altijd handig om in de gaten te houden. Ik weet verder niet zoveel meer te vertellen over + en - dvd's duzz ik stop er weer mee.

p.s. De betere programma's om dvd te fikken zijn instant copy van pinnacle en alcohol 120%


greetzz
 
Plus of min

Dat is tenminste een antwoord waar je van je in de fik gaat. Ik koop een gewone "standaard" minus brander
die naar ik nu begrijp de Europesche standaard is en
wat de Amerikanen branden is meestal niet het beste - zie VHS - De toekomst geeft geen antwoord alleen dat je er niet op moet wachten want dan blijkt hij toch weer anders. Ik heb nu een speler en een behoefte Het wordt MIN zonder twijfel... bedankt voor de reacties
 
Zelf heb ik een pioneer - dvd brander en een collega een + brander, in ons beider stand alone dvd-speler en ook die van vrienden en kennissen, worden zowel de + als de - schijven gelezen....dit is dus niet het probleem, het echte probleem is dat nog bijna niemand weet wat de standaard word, als het + word heb ik een probleem en moet omswitschen!

groeten heatseeker
 
Het voordeel van DVD+R/RW's is dat ze compatibel zijn met DVD-ROMs dus in elke DVD-ROM speler af te spelen. Dit geldt niet voor DVD-R/RW's.
 
brander plus of min

Goed ik heb dus bij Computerland de aanbieding
gekocht, een NEC 1100 voor 199 Euro Het is een
plus brander ... dus ik heb een avi film gedownload
en de DVD erin --- branden maar. WERKT DUS NIET
Op internet gekeken naar formaten enzo.... blijken
er DVD 5, DVD9, DVDXX, DVDRAM en dan nog in
plus en min te bestaan en nu hebben we het alleen
nogmaar over het mechanische medium...... HELP

Brander bij de leverancier omgeruild omdat mijn
Yamagawa dvd speler in de kamer het niet doet
Dus naar een PLUS/MIN brander van 299 euro

Trouwens om een DVD te kopieren - heb je NERO
nodig vertelde ze me dus 49 EURO extra...

DVD brander in de computer, DVD van Phil Collins
in de DVD speler van de computer en branden maar

MIS, MIS, MIS, .... NERO heeft geen mpeg2 codec
Kan je op hun site kopen voor 56 dollar....maar
het Internet geeft een oplossing in de vorm van
SMARTRIPPER welke een DVD leest op de schijf zet
--- en dan kan je met NERO deze files op je nieuwe
plus/min brander branden mits je ze in een bepaalde
structuur aanlevert... EVEN het BOEK lezen.

Oke branden dus en dan in de kamer je eigen gebrande
DVD5 schijf erin en speler maar MIS JAMMER - DOET
het niet --- In de DVD speler doet ie het wel ...!

Je begrijpt het niet -- of wel - doe het dus niet, zo'n
brander kopen - je hebt er werkelijk niets aan...

Zet nu gewoon je avi file op een CD - en speel die
via je coputer af - of sluit hem aan op de TV- in
PAL5 formaat en geniet... en ga voorla avi (divx)
niet omzetten naar DVD want de kwaliteit ben je al
kwijt en het kost je teveel inspanning voor niets

Al met al een leerzaam experiment, wel duur.
Groeten
 
*

De Sony DRU-510a, brand de Nashua DVD-R media prima (Nog geen coasters)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan