Film op Dvd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
1.041
Een kennis van mij heeft een film gemaakt met zijn videocamera,en die heeft ie bewerkt met Pinnacle studio 8.5. Nu is die film 63 minuten lang heb ik gezien,en de extensie is .AVI Ik heb zelf geen verstand van videobewerkingen.Ik kan de film afspelen vanaf de harde schijf op de pc.
De pc opent de film in Windows media player.
Zijn pc is om bep.redenen opnieuw ingericht,want die liep steeds vast.Ik had deze film even op een andere pc gezet,omdat ik zijn pc opnieuw moest formatteren etc.Nu is die pc weer goed,ik heb de film weer teruggezet op deze pc,en ik kan de film ook weer gewoon afspelen.

Maar: Hoe kan het nou dat deze film 14,2 Gig groot is,want zo krijg ik hem natuurlijk nooit op een dvd gebrand,en dit is juist nu wat deze man graag wil.Wat kan er fout gegaan zijn dat deze film van een uurtje zo groot is? Verkeerde extensie? En kan ik dit nog herstellen op een een of andere manier?
Wie weet er genoeg van videobewerking en dvd's branden om mij hier een passend antwoord op te geven?
Ik zou er erg blij mee zijn als iemand mij kan helpen!!!

Alvast vriendelijk bedankt voor de aandacht.

Groet van Leo Wijnkoop.
 
Dat komt doordat dit .avi is. Dat is enorm groot. Je moet bij bewerk film de film bewerken of je bestaande gemaakte film openen, en dan naar maak film. Onder het mapje maak MPEG bestand kun je bij instellingen; voorinstelling; de optie kiezen om hem als DVD compatibel te renderen. Let erop dat wanneer je daarna maak MPEG aanklikt, dit enorm lang kan duren. Doe dit bij voorkeur 's nachts.

Tipje:

Maak eerst een klein filmpje van ongeveer 5 minuten en test of het correct werkt. Anders is het zonde van de tijd.
 
In welk programma moet ik die film dan openen,om hem,zoals jij zegt te kunnen bewerken?
 
Alles werkt vanuit Pinnacle. Onder tabje 2. Je kunt dan de video openen. Dan zet Pinnacle het filmpje bovenin neer. Dit sleep je naar de "negatieven". Zodra de film helemaal af is, ga je naar Maak film.

Dan doe je de procedure zoals hierboven beschreven.

Succes.
 
Eventueel wat ook een oplossing izz is het gebruik maken van Pinnacle instant copy. Dit is wederom weer een goed programma van Pinnacle en kan de film opzetten naar het juiste formaat een de kwaliteit iets minder verbeteren dat ie wel op de dvd gebrand kan worden. Dit verschil is niet duidelijk te zien op de tv.
 
Ok,ik heb de optie gevonden,en ga het uitproberen.
In ieder geval erg bedankt voor de ondersteuning in deze...!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan