2 avi-bestanden naar 1 dvd, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Ik heb een dvd gedownload.
Het zijn 2 avi-bestanden.
Nu wil ik daar een dvd van branden.
Hoe kan ik dat het beste doen en wat heb ik er voor nodig?
Alvast bedankt.
Jolanda
 
He, je moet mij ook iedere keer weer uit de brand helpen he ;-)
Ik ga gelijk even kijken.
Bedankt. Ik laat nog weten of het gelukt is.

Jolanda
 
Ik ben nu zover dat ik die 2 avi bestanden omgezet heb met TPMGencoder naar 1 MPG bestand.
Nu wil ik dus een dvd branden van dit bestand, kan dat van een MPGbestand of moet ik het nogmaals omzetten?
Jolanda
 
als je dan handleiding op de gegeven site gevolgt hebt dan heb je als goed is ook gekozen voor een mpeg1 of mpeg 2 template in tmpgencoder.

als je dit gedaan hebt kun je het mpeg file met nero branden als videocd.
 
Hoi,

Ik heb niet hoeven kiezen voor mpeg1 of 2 hoor, ik moest het volgende selecteren:
.........

klik nu op VideoCD (PAL).mcf om aan te geven dat je een vcd wilt maken die pal geschikt is dus 1 die je kan kijken op de standalone dvd speler.

........

Maar als ik nu wil branden met Nero geeft ie aan:
Nero is compatible met de volgende bestanden:
VOB, IFO en BUP- bestanden.
Maar die heb ik dus niet.
Wat doe ik nu fout?
Bij nero wizard moet ik toch aangeen dat ik een videodvd wil maken of niet?
Graag jullie hulp.
Alvast bedankt
Jolanda
 
Ja die template ( VideoCD (PAL).mcf ) bedoelde ik ook is de mpeg 1 vcd template van tmpgencoder.

Als je een DVD brander hebt met bij behorende software dan zou je een dvd kunnen maken ja.

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat je een vcd op normale cdr wilde maken.

Heb zelf geen ervaring met dvd branders maar kan me zo voorstellen dat als je een video file hebt je kan kiezen voor videodvd en dan het file aanwijzen wat je wilt branden.
 
Als je een video dvd wilt maken, kan je het beste mpg2 bestanden maken, die zijn van betere kwaliteit en worden tevens op "echte" dvd's ook toegepast.
 
Maar zoals ik eerder vroeg;
nero wizard vraagt dus om VOB, IFO of BUP bestanden, en die heb ik dus niet.
Moet ik hem zonder wizard branden misschien?
Jolanda
 
Geplaatst door Sarvo
Als je een video dvd wilt maken, kan je het beste mpg2 bestanden maken, die zijn van betere kwaliteit en worden tevens op "echte" dvd's ook toegepast.

Hoe maak ik die dan?Hetzelfde als die mpeg1? En wat moet ik dan selecteren? Nu had ik voor videocd(PAL) gekozen.
Alvast bedankt
Jolanda
 
JolandaC

De procedure om van een AVI een DVD te maken, hangt een beetje af van de DVD-software die je bij je DVD-brander hebt gekregen.

In het geval je (buiten Nero) geen specifieke DVD-software moest hebben, kijk dan 's op onze site. Daar vind je een complete uitleg met gratis tools.
Procedure:
- videospoor uit AVI omzetten naar een m2v-file (=mpeg2) met bv TMPGEnc en eventueel ondertitels integreren
- audiospoor uit AVI omzetten naar AC3 (Dolby Digital) met bv Besweet
- authoring: met IFOedit van de M2V en AC3-file de nodig DVD-files (VOB, IFO, BUP) laten aanmaken
- VOB, IFO en BUP-files branden naar een DVD-schijf met Nero
 
Bedankt voor jullie hulp.
Ik ga alles eens bekijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.
Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan