Datarate Pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jersey

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
26
Ik heb deze computer al geruime tijd. Al 1,5 jaar werk ik met pinnacle op deze computer, met deze harde schijf. Nu heb ik de computer geformateerd. Na de installatie van Pinnacle, kreeg ik een melding dat de datarate van de schijf te laag is. Hier heb ik voor die tijd dus al een aantal films op gezet, maar nu werkt ie ineens niet meer.

Wie kan mij helpen??
 
Ik weet niet welke windowsversie je gebruikt, maar zet in ieder geval de DMA-ondersteuning aan. Dit kan alleen als je de drivers voor je moederbord hebt geïnstalleerd.
 
Bedankt voor het snelle antwoorden.

Nu alleen nog een hele domme vraag. Hoe kan ik dat doen?? Ik gebruik Windows XP.
 
XP doet het meestal automatisch. Maar zo kun je zelf doen:

Klik met je rechtermuisknop op "deze computer" Kies eigenschappen, tabblad hardware, button, apparaatbeheer.

Zoek naar IDE/ATA/ATAPI controllers, klik op het plusje en klik met je rechtermuis op primair IE-kanaal en kies eigenschappen. In het tabblad "geavanceerde instellingen" kun je DMA aanzetten.
 
Hoi Tiborv,

Ik heb hier nu gekeken. Nu staat er bij overdrachtsmodus: DMA indien beschikbaar.
En bij huidige overdrachtsmodus: PIO-modus.

Ik heb al geprobeerd het stuurprogramma bij te werken, maar dit lukte niet.

Is het nu verstandig dit helemaal te verwijderen, en de computer opnieuw op te starten?? Of heb je andere tips voor me??

Alvast bedankt.

Jersey
 
Om wat voor een moederbord gaat het, wat voor soort processor en wat voor soort geheugen. Aan de hand hiervan kan ik je enventueel een oplossing geven.
 
Hoi DJ Risto,

Ik heb er niet zoveel kaas van gegeten, maar ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Wat ik aan benamingen tegenkwam is:

- Moederbord: Bora Pro
- Microprocessor: Pentium III 500 Mhz
- Intel 82371AB/EB PCI to ISA bridge (ISA Mode)
- Intel 82443 BX Pentium (r) II processor to AGP Controller.
- Intel 82443 BX Pentium (r) II processor to PCI bridge.
- ISAPNP read Data poort
- Hardeschijf: Maxtor 6L040J2
- Intel(r) 82371 AB/EB PCI Bus Master IDE Controller.
- Computer: Packard Bell Multimedia 6500RW (nooit meer)

Ik hoop dat je wat aan deze gegevens hebt, zo niet, geef me dan maar aan waar ik ze kan vinden en hoe het kan heten. Ik ben wat dit betreft een leek. Ik kan redelijk wat op de computer, maar sommige dingen weet ik helaas niet.

Alvast bedankt.

Gr. Jersey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan