figuurtje van foto halen en op andere achtergrond plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvbemmel

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
65
Ik wil met paint shop pro een poppetje van een foto afhalen en in een andere omgeving neerzetten. Kan je met paint shop pro alleen dit figuurtje selecteren en dan kopieren en in een andere omgeving neerzetten? Hoe werkt dit met paint shop pro?
 
Met coreldraw (gebruik ik dus) doe je dat met een magisch knipmasker. Soort tover stafje die automatisch de buitenste lijnen van een figuur herkend en dan een lijn eromheen trekt... Daarna kun je knippen en plakken enzo.
 
In Paint Shop Pro gebruik je daarvoor dat Lasso-icoontje en bij de opties voor dat Lasso-icoontje selecteer je "Intelligente rand".
 
hoe krijg ik nu het figuurtje op een website waarbij alleen het figuurtje te zien is en de achtergrond van de website zichtbaar is. Nu zie ik toch een figuurtje in een vierkantje staan met een egale achtergrond en daaromheen de websitekleur.
ik werk met psp 7.
 
Geplaatst door tvbemmel
hoe krijg ik nu het figuurtje op een website waarbij alleen het figuurtje te zien is en de achtergrond van de website zichtbaar is. Nu zie ik toch een figuurtje in een vierkantje staan met een egale achtergrond en daaromheen de websitekleur.
ik werk met psp 7.

Transparantie.

Colors > Set palette transparency

Dan in het onderstaande venster de kleur opgeven.
 

Bijlagen

  • trans.gif
    trans.gif
    13,6 KB · Weergaven: 71
ik krijg het niet voor elkaar. de omgeving van het plaatje blijft wit terwijl het de kleur van de website moet krijgen (als doorschijnende laag)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan