naam wijzigen systeemmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Ik heb een nieuwe computer gekocht waar windows XP opgezet is. Nu is er een map aangemaakt met de verkeerde naam. Deze kan ik niet veranderen omdat het een systeemmap is. Hoe kan ik dit probleem oplossen of moet ik maar accepteren dat mijn naam verkeerd geschreven is?

Juul
 
Ik denk dat je het over een profiel map hebt.

Geef eens meer info. Over welke map gaat het precies?
 
Als ik op de map ga staan en de rechtermuisknop klik en daarna naam wijzigen kies dan krijg ik het bericht als ik de juiste naam heb ingetoetst:
dit is een systeemmap van Windows en kan niet gewijzigd worden. Dit voor het juist functioneren van Windows.

Het is een map die onder de map Documents en Settings valt.
 
Dat dacht ik al.

Heb je Windows XP home of prof?


Doe dit:

Start, uitvoeren, typ in: control userpasswords2
Klik op de gebruikersnaam, klik op eigenschappen. Vul dan de correcte gegevens in en klik op OK.
Blijf weg bij het tabblad "groepslidmaatschap"!

Start de PC opnieuw op.

Is het nu goed?
 
Ik heb windows xp home.

Ik heb de handeling uitgevoerd en op één plaats bij mijn documenten stond documenten van (verkeerde naam) is de naam vervallen. Dat vind ik prima, maar de andere map heeft nog steeds de verkeerde naam.
Als ik bij eigenschappen kijk van de verkeerde map dan staat er achter
type bestandsmap
locatie c:\documents en settings
grootte 17,6 mb
grootte op schijf 18,1 mb
bevat 222 bestanden, 69 mappen


juul
 
Log in als Administrator en probeer dan de naam te wijzigen op de gewone manier.
 
ik heb het als volgt opgelost:

Eerst weer de naam gewijzigd in de foute naam.
Daarna een nieuwe account aangemaakt met de juiste naam.
daarna de foute naam account verwijderd.

Nu is het zoals ik wens

nog bedankt voor je hulp

juul
 
Hallo, ik heb dat van controlpassword 2 gedaan. Opnieuw opgestart maar nu is mijn hele account weg en kan ik niet meer in mijn computer komen. alleen 1 gebruiker met beperkte rechten staat er nog. Ik heb nieuwe computer maar daar stond dus bij c:/document and settings al een naam die ik graag in mijn eigen naam wil wijzigen.Graag jullie hulp (p.s. als ik naar de c schijf ga staat wel de oude naam er in maar die is geblokkeerd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan