Grijstonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
80
Bestaat er een programma waarmee je een plaatje van kleur om kan zetten in een x aantal grijstonen waarbij je x zelf aan kan geven? Zoals bv een plaatje dat ik in slechts 4 verschillende grijstonen wil?

Ik reageer niet meer tot dinsdag 10-06-03, want tot dan zit ik in Fryslan, zonder internet computer.

Hoop dat iemand me kan helpen
Alvast tnx
DaVe
 
Dat kan met elke viewer, zoals Slowview, Irfanview, XnView (type het in in Google ;)) Het is een ingebouwde functie bij deze programma's.
 
Ik heb zelf irvanview en daarbij weet ik wel hoe ik een kleurenplaatje in grijstonen om kan zetten, maar het probleem is dat ik bv alleen wit, lichtgrijs, donkergrijs en zwart wil hebben, en niets daartussen. Dus maar 4 verschillende kleuren. Misschien is dat een functie van irvanview die ik niet kan vinden, en zo ja, kan iemand me dan uitleggen hoe dat kan?

Als dit niet bij irvanview zit, bestaat er dan een programma dat dit wel kan?
 
Geplaatst door DaVe_DaVe
Ik heb zelf irvanview en daarbij weet ik wel hoe ik een kleurenplaatje in grijstonen om kan zetten, maar het probleem is dat ik bv alleen wit, lichtgrijs, donkergrijs en zwart wil hebben, en niets daartussen. Dus maar 4 verschillende kleuren. Misschien is dat een functie van irvanview die ik niet kan vinden, en zo ja, kan iemand me dan uitleggen hoe dat kan?

Als dit niet bij irvanview zit, bestaat er dan een programma dat dit wel kan?
Ik kan het iig zo niet vinden in Irfanview, wat wel kan, is:

je plaatje openen
image > decrease color depth
custom
typ daar 4 in en klik op OK
en dan Image > convert to greyscale
 
Verplaatst van diversen naar mulitmedia / beeldbewerking
 
Bedankt!

:thumb: TNX you all :thumb:

Ik heb toch maar irvanview gebruikt, omdat ik die al had. Werkt perfect, nogmaals tnx.

DaVe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan