film speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyd

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
9
Wanneer ik een "AVI" film downloadt komt het soms voor dat het gehele bestand binnen is maar niet wil afspelen. De mediaplayer blijft dan op een stil beeldje staan, terwijl een andere film van dezelfde site (ook AVI) wel afspeelt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
 
Misschien heb je dan de juiste codec niet? Dat de verschillende films allemaal *.avi-bestanden zijn, betekent immers nog niet dat ze dezelfde codec gebruiken.
 
Bedankt voor jullie snelle reactie. Volgens Gspot zijn de vereiste codecs aanwezig, Divx5.0. De films die het wel doen hebben Divx3 LM of Divx4LM.
In een andere speler doen de Divx5.0 films het ook niet, alleen het eerste beeldje blijft staan.
 
Deïnstalleer alle videocodecs en probeer een codecpack, zelf gebruik ik naar tevredenheid de SLDCodecpack van www.skynet4ever.tk.

Misschien lost dat de boel op.
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Merkwaardigerwijs doen de haperende AVI's het wel in de DivX player 2.1.
De noodzakelijke codec is dus aanwezig maar matched blijkbaar niet met de mediaplayer, is dat mogelijk??

De optie om alle codecs te deïnstalleren wil ik wel proberen, maar waar vind ik AL die codecs en het voldoende om de betreffende files te verwijderen?

Thanks!
 
zelf heb ik goeie ervaringen met het ace mega pack http://ace.subpage.net/ace.php de haald eerst alle oude codec weg en installeerd dan de nieuwe evt kun je zelf aangeven welke ginstalleerd moeten worden.
 
Wat zijn die sub bestandjes die je kan dowloaden op die ace codecpack? ondertitels voor die films zeker?
Ik ga zelf acecodecpack ook proberen btw.
 
voor zover ik weet is het ace pack alleen codec's meer niet.
zoals je op de site kan zien is de lijst met codec's erg groot.
 
:D Nee sorry Tazman, ik doelde dit: http://www.subpage.net/index.php

En boyd, als je de andere codec wilt verwijderen kun je die vinden in de deïnstallatie-suite van windows.
Hierna als je ACE codecpack installeerd, zal deze de overige resten van je vorige codecs die hij vinden kan ook verwijderen.(je wordt hierom gevraagd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan