avi bestand te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frozzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2003
Berichten
2
Ik heb een probleem met een aantal films. Het zijn geripte films die net iets te groot zijn (soms een beetje veel zo'n 80 mb of zo)voor op een normale 700 mb cd te kunnen.

Ik zou deze liefst wel op één cd willen hebben want het is ontzettend vervelend als je voor het laatste halfuur een andere cd in de computer moet steken. Ik heb ook cd's van 900 mb maar hier kan ik op de een of andere reden niet op schrijven. Het heeft ook geen zin dat ik het einde en het begin van de films eraf knip want dan zijn ze nog steeds te groot.

Nu is mijn vraag, bestaat er een mogelijkheid om de kwaliteit van de film een beetje naar omlaag te halen zodat ze wel op 1 cd passen?

Alvast bedankt
 
je kunt proberen te gaan over-burnen met nero. je kunt dan volgens mij meer kwijt dan 700mb op een 700mb CD (niet alle ruimte wordt dus gebruikt)
 
je kunt proberen te gaan over-burnen met nero
Pas hier mee op want als hij over de schijf heen schrijft is je brander kapot.
Wat je kan doen is stukjes (de aftiteling) er af knippen met virtualdub.
 
ik wist dat je een cd kan overburne maar je mag niet verder gaan dan 736MB dus dan kom ik er nog niet he

Is er echt geen manier om de kwaliteit van die films naar omlaag te halen? Zodat het bestandje zelf kleiner wordt
 
Je kunt natuurlijk altijd een DivX opnieuw encoden, zodat ie kleiner wordt.
Wat je sowieso kunt proberen is de audio eruit halen, comprimeren en weer terugzetten. Scheelt ook weer wat.
Om te kijken welke bitrate ed je moet hebben om op de gewenste grootte uit te komen, kun je een bitrate calculator gebruiken en dan vervolgens de DivX opnieuw encoden met bv VirtualDub.
Handig is ook wel het programma GordianKnot. Daarin kun je ook een bestaande DivX laden, instellen dat ie op 700 MB moet passen en dan opnieuw encoden. Eea gaat dan automatisch.
Kijk voor info over GordainKnot eens op http://www.divx-digest.com .
Je hebt vele opties, te veel om op te noemen.
Eén ding is zeker...... het kan wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan