Probleem: afspelen audio-CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Sinds een paar dagen slaat de AOPEN CD-speler regelmatig over bij het afspelen van AUDIO CD'S. Bij dubbel aanklikken van bijv. het laatste nummer om dat meteen te horen loopt de CD-Speler helemaal vast. Probleem is waarschijnlijk het lezen. Het afspelen van dezelfde CD gaat in de Plextor-writer zonder problemen. Ligt dit aan de leeskop en moet ik terug naar de winkel OF is er nog een andere oorzaak mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Wat je kan proberen is een reinigings cd erin te doen.
Deze reinigt de lens van de cd-rom speler.
Is de cd-rom speler nog redelijk nieuw dan kan je kijken of het onder garantie valt.
 
Heb meteen je advies opgevolgd. Misschien werkt het. Het liedje, war die het laatst oversloeg, speelt nu goed. Zou het zo simpel zijn????

Ik laat het je binnen een paar dagen weten!!

Bedankt
 
Ik weet niet welke Windowsversie je hebt, maar wat je ook nog zou kunnen proberen is om je CD-rom meer bufferruimte te geven. Oftwel dat hij meer vooruit kan lezen.
 
1. Ik heb XP-Pro - HOE DOE IK DAT?? / Het overslaan gebeurt nog steeds!!!! Toch Hardware????

2. Als ik er een CD in doe, dan krijg ik meteen een venster met de inhoud van de CD te zien / inhoud van de map. Kan ik dat ook uitzetten? Hoe?
 
Laatst bewerkt:
1. Ik ken die optie alleen maar in Win 9X.
2. Deze computeren, rechtsklikken op je CD, eigenschappen, tabblad "automatisch afspelen".
 
Ik zie op dat tabblad geen BUFFER-instelling!
 
Doe eens rustig!

Ik zei duidelijk erbij dat ik die 1e (buffer) alleen maar in win 9x ken, die 2e (map openen) met XP!
Pablo: 1. Ik heb XP-Pro - HOE DOE IK DAT?? / Het overslaan gebeurt nog steeds!!!! Toch Hardware????

2. Als ik er een CD in doe, dan krijg ik meteen een venster met de inhoud van de CD te zien / inhoud van de map. Kan ik dat ook uitzetten? Hoe?


XP_PC: 1. Ik ken die optie alleen maar in Win 9X.
2. Deze computeren, rechtsklikken op je CD, eigenschappen, tabblad "automatisch afspelen".
 
Ok duidelijk.

Nog even het vervolg: Het overslaan gebeurt niet bij alle CD's, en als het gebeurt is het meestal bij de laatste liedjes (niet altijd). In de Plextor brander (leessnelheid 32) gaat het goed. Ik ga er nu vanuit dat het niet aan de leeskop ligt, maar toch aan de gebrande CD. Misschien leest de CD-speler (52*) gewoon te snel en mist daardoor informatie. Is daaraan ietste doen? Het brengen naar de zaak heeft geen zin, want dan spelen ze natuurlijk net een CD zonder problemen.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan