stotterende avi's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
115
ik heb verschillende avi-file's die na een tijdje beginnen te 'stotteren' schokkende beelden en soms geluid. Als ik de film opnieuw opstart en begin op het punt waar het begon te stotteren is er niks aan de hand (voor een tijdje) dan begint het weer. weet iemand hoe ik dit kan oplosssen?
ter info: mijn computer: amd2100+ en ik heb SLD codec pack geinstalleerd
bedankt voor jullie reakties
mv. groeten
 
diverse factoren KUNNEN een rol spelen:

1. kwaliteit van de AVI
2. videokaart (geheugen)
3. intern geheugen
4. codecs
5. pc (processor) snelheid (maar dat zit wel goed bij jou)
6. actieve processen (in samenhang met werkgeheugen)

ik heb bij 1 van de 10 avi's hetzelfde verschijnsel, maar aangezien het bij 9 van de 10 goed gaat neem ik aan dat de kwaliteit van die ene AVI minder is...........

Als het bij ALLE AVI's voorkomt, dan zijn m.i. optie 2,3 en 6 de opties waar je eens kritisch naar moet kijken.
 
Disable eens zoveel mogelijk op de achtergrond aanwezige processenm (virusscanner, firewall etc)

Misschien bieden nieuwere VGA drivers ook wel de uitkomst.
 
testinggg

ik heb wat getest bij een film die opvallend veel stotteren met freeRamXPpro. (automatisch geheugen vrijmaker) De film begint te stotteren als het geheugen vol slipt en zelfs freeram niet genoeg ram kan vrijmaken (door welke reden dan ook)
ik heb ps 512 mb ram en over de kwaliteit van film: degene die ik test zit geen enkel bad frame
 
Welk besturingssysteem draai je?
XP waarschijnlijk aangezien je veel ram hebt (of win2000)

Probeer eens de huidige codecs te verwijderen en daar (nieuwere versies) voor op te zetten.

Op Kazaa kan je genoeg codecs vinden. Ik gebruik zelf codecs van NIMO en die doen het uistekend, zelfs op mijn "oude" 450 mhz proc met 256 mb intern
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan