kunnen codecs conflicteren met elkaar? (lang verhaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

elbarto1979

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
53
hallo allemaal,

in de loop der tijd heb ik af en toe 's een nieuwe codec/bundle geinstalleerd omdat iets 't niet deed in verschillende films.

nu had ik echter vorige week een aantal video's gedownload (avi en m2v formaat) en daarvoor wilde ik dus ook weer codecs hebben, want bij eentje bleeft bijvoorbeeld 't beeld hangen. bij een andere speelde die alleen de muziek en zag je helemaal geen beeld, enz.

toen heb ik op aanraden van een vriend 'Nimo50Build9Beta1' geinstalleerd met een aantal onderdelen (niet alles aangevinkt). het gevolg was dat enkele video's het goed deden, maar andere nog steeds niet (zoals die m2v), maar ook sommige video's die 't eerst goed deden werkten ineens niet meer.

dus toen heb ik voor de zekerheid die nimo maar weer gedeinstalleerd en 't gekke was dat toen ineens de m2v's het deden (terwijl die 't daarvoor nog nooit hadden gedaan).

ik snap er dus niks van, maar ik heb 't idee dat er misschien teveel dvix dingen zijn geinstalleerd en dat 't daardoor 'n rommeltje aan codecs is geworden. kan dat??

nu heb ik m'n comp opnieuw geformatteerd en eigenlijk wil ik dus nu niet weer allemaal codecs installeren, maar eerst beginnen met een goede basis. welke 'pack' kan ik daarvoor 't beste gebruiken?

nou, een heel lang verhaal, maar misschien verduidelijkt 't de boel wel.

groeten,

bart
 
doorzoek even dit forum op "ffdshow" en "ac3 codec"

dit zijn de enige die je nodig hebt.

pe.
 
Geplaatst door pete1
doorzoek even dit forum op "ffdshow" en "ac3 codec"

dit zijn de enige die je nodig hebt.

pe.

hoi pete,

ik denk dat ik wel meer nodig heb om al m'n avi files te kunnen bekijken. want bij de een doet bijvoorbeeld 't geluid 't niet (da's bij een film, weet ff niet welke) en een andere weer 't beeld 't niet (bij die videoclip).

greetz,

bart
 
nope.

alle codecs die je nu hebt deinstalleren.

inclusief divx.

ffdshow en de ac3 codec installeren.

pe.
 
Geplaatst door Jozo
Als ik een filmpje niet kan afspelen kijk ik met gspot welke codec ik nodig heb en installeer dan alleen die codec.

http://www.headbands.com/gspot/

Gr Jozo

hoi jozo,

bedankt, ik zal 's gaan kijken.
zie je dan de precieze naam van de codec? en hoe (waar) vind ik die 't makkelijkste, als ik eenmaal de naam weet?

greetz,

bart
 
sommige codec kunnen inderdaad wat conflicten geven met elkaar.

welke ik zelf altijd gebruik zonder problemen zijn.

divx 5
divx 3.11 alpha
ac3 filter
XviD.Root.27.11.2002.0020
mpeg2 decoder ( voor svcd afspelen in bv wmp )
en een gedeelte uit nimo7

wat een heel goed pack is dat is het ACE mega pack

http://ace.subpage.net/ace.php daarin zitten bijna alle voorkomende codec's
 
Laatst bewerkt:
lijstje nieuwe ace pack
 

Bijlagen

  • ace pack.txt
    9,2 KB · Weergaven: 27
Geplaatst door elbarto1979


hoi jozo,

bedankt, ik zal 's gaan kijken.
zie je dan de precieze naam van de codec? en hoe (waar) vind ik die 't makkelijkste, als ik eenmaal de naam weet?

greetz,

bart

Yep je ziet precies welke codec je nodig hebt, en die vind je dan met google of zo

Gr Jozo
 
Geplaatst door tazman
sommige codec kunnen inderdaad wat conflicten geven met elkaar.

welke ik zelf altijd gebruik zonder problemen zijn.

divx 5
divx 3.11 alpha
ac3 filter
XviD.Root.27.11.2002.0020
mpeg2 decoder ( voor svcd afspelen in bv wmp )
en een gedeelte uit nimo7

wat een heel goed pack is dat is het ACE mega pack

http://ace.subpage.net/ace.php daarin zitten bijna alle voorkomende codec's

ik zie van dit pack een hele hoop versies staan:

- professional edition - 46mb
- authoring tools addon -18mb
- hyper edition -29mb
- player edition - 12mb
- quicktime & realmedia addon - 12 mb
select edition - 7mb

welke kan ik 't beste kiezen?
 
geweldig! hij pakt alles nu!!

alleen nog 1 vraagje:

ik heb een .m2v file en die geeft ie wel heel vierkant weer. die vervormt ie dus....

is daar nog iets aan te doen? volgens mij heb ik dezelfde file bij een vriend van me wel op de goede manier afgespeeld zien worden (juiste formaat, namelijk tv-beeld formaat). het gaat om een opname van een tv-programma, dus het beeld zou rechthoekig moeten zijn...

enig idee nog? anders maak ik wel ff een nieuwe vraag aan, dan kan ik deze ook gelijk als 'opgelost' aangeven...
 
oh, hij pakt 'm met de windows mediaplayer 'classic' wel op 't goed formaat.

wel apart, want die andere mediaplayer was degene die standaard bij windows xp zit. die lijkt me dan nieuwer....maar kan 't fout hebben.

anyway, als je niet weet hoe de file eventueel via de 'nieuwste' mediaplayer goed kan worden afgespeeld, dan moet ik 'm maar gewoon op die classic afspelen.

thanks for all the advice!

bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan