dvd 120 minuten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
Op de dvd's die ik koop (dvd+r) staat dat er 120 minuten video op geplaats kan worden. Ik begin net met het branden van dvd's, dus kan en wil nog een heleboel leren.

Als ik nu bijvoorbeeld in pinnacle studio 8 een film maak van een uur, dan past ie al niet op een dvd. En dat terwijl er 120 minuten op zou passen. Als ik dan zeg dat ie de film automatisch moet wegschrijven, dan gaat ie branden met een kwaliteit van 89 %. Hoe krijg ik dan toch 2 uur film op een dvd zonder al te veel kwaliteitsverlies?

Ik was altijd gewend om mijn films te bewerken en maken in Adobe Premiere 6.5. Maar ik kan nog niet de weg vinden om daar makkelijk de film op dvd te zetten. Wie kan me tips geven en op beide vragen een antwoord te zetten. Of een heel handzaam boekje of site (in het Nederlands) aanraden???

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

thanks
 
Je kunt op een DVD het volgende kwijt;

HQ 60 min. high quality
SP 120 min. standard play
LP 180 min. long play
EP 240 min. extended play
SLP 360 min. super long play

Ik ga er dan gevoegelijk vanuit dat jou 60 min. durende productie van hogere kwaliteit is, en daardoor te groot om zelfs op HQ te kunnen branden.

Ik zou adviseren om de compressie van jou productie iets hoger te zetten, zodat deze wel op een dvd past.

Het beste is dit te doen OF via Premiere 6 OF meteen via DVD-LAB laten comprimeren.

Verlies van kwaliteit is pas op EP met het blote oog waarneembaar.

Succes !
 
hoe?

Hoe doe je dat dan in premiere? En hoe krijg je het dan via premiere op DVD? Kan je dan menu's invoegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan