Verschillende nummers op live-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,

Op een live cd wil ik naar het volgende nummer kunnen gaan. Is het mogelijk om (bij voorkeur in mp3-formaat) een signaal toe te voegen zodat de verschillende tracks herkend worden? Ik gebruik Cool Edit, maar een andere suggestie is ook welkom.
bvd,
Eric
 
Je hebt alle nummers in 1 grote MP3 bestand ipv een bestand per nummer?
 
ja Tiborv, het hele album is een track en hier wil ik een signaal aan toevoegen zodat ze als verschillende tracks herkend worden.
 
Misschien nog om het te verduidelijken. Een live cd is uiteraard altijd één track. Ik vind het niet mooi om het applaus tussen de nummers te faden ofzo, maar ik wil wel naar (bijvoorbeeld) nummer 6 kunnen springen.
Eric
 
Je kan het eens proberen met X2CD

Met dit progje kan je de muziek in stukken van de dvd afhalen en in mp3 of wav zetten.

Zoek ff met google naar X2CD.

Suc6 speedtouch
 
Hi speedtouch,
Bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik bedoel. Ik wil de cd juist niet in stukken hakken, maar alleen een signaal toevoegen om naar het volgende nummer te kunnen springen. Dit omdat ik het niet fraai vind om een live cd in nummers te verdelen.
Eric
 
Ik heb niets over zo'n signaal kunnen vinden voor op een CD. Wel voor cassetterecords.

Speedtouch heeft wel gelijk, gewoon in stukken hakken en dan zonder trackpause branden. Dan loopt de muziek gewoon door en kun je toch van track naar track gaan.
 
Ik geloof dat het nu gaat lukken. Met mp3 Direct Cut kun je met de optie detect silence de cd dus echt in tracks hakken. Ik kan die optie in Cool Edit helaas niet vinden. Nu eerst het probleem van het branden zonder stilte ertussen nog oplossen. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=124083
In elk geval bedankt voor het meedenken Tiborv en Speedtouch.
Eric
 
Ik geloof dat het nu gaat lukken. Met mp3 Direct Cut kun je met de optie detect silence de cd dus echt in tracks hakken. Ik kan die optie in Cool Edit helaas niet vinden. Nu eerst het probleem van het branden zonder stilte ertussen nog oplossen. http://www.helpmij.nl/forum/showthr...threadid=124083

Kun je laten weten of het al is gelukt. Want dit is een probleem die ik ook wel eens heb.

En dan vooral het probleem van het branden zonder stilte ertussen, want het programma MP3 Direct Cut ken ik al.


Laat het eens weten.

Jacco
 
In Nero kun je de pauze tussen de nummers ook van 2 sec naar 0 sec zetten.
 
Maar daarmee blijf je toch een kleine hoorbare overgang overhouden volgens mij en dat zul je dan moeten weghalen d.m.v. FADEN.

Volgens mij is dat de manier.

Jacco
 
Da's ook een manier (met faden), maar kun je dan nog de tracks scheiden? Dus.....kun je dan nog wel van 1 naar 6 of zo gaan?

Het lijkt me dat je dan toch die overgang blijft horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan