Foto's massresizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoySuk

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Berichten
393
Hallo,

Bestaat er een programma om 70 foto's in 1 keer te resizen? Zodat ik ze dus niet stuk voor stuk hoef aan te passen. Ik heb foto's in 1024x768 en ze moeten allemaal naar 640x480.

Groeten,
Roy
 
Irfanview
Kan in batchmode hele directories met foto's resizen.
Naast resizen ook andere aanpassingen als je wilt zoals het aantal kleuren etc etc

Olav
 
Geplaatst door Olav
Irfanview
Kan in batchmode hele directories met foto's resizen.
Naast resizen ook andere aanpassingen als je wilt zoals het aantal kleuren etc etc

Olav
Ik heb hier laatst ook een stuk of honderd foto's moeten resizen, en dat ging met irfanview perfect. Ook alle 100 renamen ging prima!
 
Heel erg bedankt het werkt perfect!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Olav
Irfanview
Kan in batchmode hele directories met foto's resizen.
Naast resizen ook andere aanpassingen als je wilt zoals het aantal kleuren etc etc

Olav
Ik heb dat programma ook geinstalleerd maar ik weet niet hoe ik een hele map met foto's in ene keer allemaal resize?
Kun jij me eens zeggen hoe dat moet?
 
Geplaatst door R@cingboy

Ik heb dat programma ook geinstalleerd maar ik weet niet hoe ik een hele map met foto's in ene keer allemaal resize?
Kun jij me eens zeggen hoe dat moet?

1. Open Irfanview
2. Druk op B (of Menu: File / Batch conversion)
3. Ga naar de directory waarin je alles wilt resizen
4. Druk op de knop "Add all"
5. Zet de uitput directory, waarin de geresized foto's moeten komen, dat mag niet dezelde directory zijn als waarin de originelen staan.
6. Zet een vinkje in "Use advance options"
7. Druk dan op de knop, "Set advanced options"
8. Stel de gewenste grootte in en druk op "Ok".
9. Klik dan op de button "Start"

en voila, je foto's worden allemaal geresized en kan je de geresizede foto's terug vinden in de directory die je hebt aangegeven als output directory.

Olav
 
dat batchen kan ook eventueel in Photoshop (mocht je dat willen)

grtjs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan