"Snijden" in een filmpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flyguyke

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2002
Berichten
278
Hoi,

Weet er iemand hoe ik van een .avi-filmpje een deeltje film kan opslaan in een ander bestandje?dus gewoon eigelijk een deeltje film van dat hele filmpje hebben in een apart bestandje?en met welk programmatje?

Bedankt!

Flyguyke
 
Hoi,

kan iemand me even uitleggen hoe dat(avi's splitsen) met virtualdub juist moet want ik heb wel een uitleg gevonden hierover hoe het moet maar dat werkt niet...
-->Ik ben echt geen leek op computergebied maar die uitleg klopt gewoon niet...

Greetz,

Flyguyke
 
Stap voor stap:

1. Start VirtualDub.
2. Open de film waar je een stuk uit wilt knippen.
3. Vink onder 'video' aan: 'direct stream copy' (en dus NIET 'full processing mode'). Ook bij 'audio' moet 'direct stream copy' zijn aangevinkt; dat staat standaard zo, maar check het wel even.
4. Scroll naar het begin van het fragment dat je eruit wilt knippen (gaat het makkelijkst als je 'shift' ingedrukt houdt).
5. Markeer dat beginpunt met de linker 'mark in' knop (de 'mark in' knoppen zijn de twee meest rechtse knoppen onder, voor het begin moet je die hebben waarvan het pijltje naar links wijst).
6. Scroll naar het einde van het fragment dat je eruit wilt knippen.
7. Markeer dat eindpunt met de rechter 'mark in' knop. Als het goed is wordt je fragment nu gemarkeerd: een stukje van de balk wordt blauw.
8. Bewaar het fragment via 'save as avi'.

'k Heb het zojuist nog even geprobeerd en het werkte perfect.

Succes ermee!
 
Ok,bedankt!!!Is gelukt hoor.Dit was nu eens een duidelijke uitleg!!!

Groetjes en bedankt,

Flyguyke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan