Muziek programma?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans vk

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Berichten
11
Hallo hier een vraag van een fervent muziekliefhebber
Inmiddels heb ik vele cd's die ik vroeger altijd opsloeg met davi music 98
Maar nu de DVD speler er is maak ik tegenwoordig bijna alleen nog maar mp3 cd's
Nu is het probleem dat ik deze niet in kan vullen met davi music en ik ook hgeen ander programma kan vinden
Weet iemand toevallig een programma of is er iemand die mij op weg kan helpen met het maken van een programma
Het moet wel werken onder windows XP
Dat is nu ook al een probleem met Davi music

Bij voorbaat hartelijk dank

Frans
 
Nee ik ben juist op zoek naar een programma waar ik alle cd's in kan zetten met Albumnaam en en titel van het nummer en voor mp3 cd's titelnaam endan weer onder verdelen in aantal cd's en ook weer titelnaam .
en als het dan staat moet het ook weer op te zoeken zijn met een klik
Dus als ik dan vraag naar een bepaalde groep of zanger of een bepaald nummer dat ik dan gelijk kan zien op welke cd dat staat

Frans
 
He dat ziet er gezellig uit
Dank je wel ik ga het proberen en als het niet bevalt kom ik vanzelf weer tevoorschijn


Bedankt
Frans
 
of je maakt zelf binnen Excel zoiets. Da's trouwens heeeeeel leerzaam.
 
daar ben ik al vele keren mee aan de slag geweest maar kom er niet uit
Dat geldt trouwens ook voor Acces
Maar misschien kan jij me op weg helpen??

Frans
 
ik weet niet hoe groot jouw kennis van Excel is, maar in principe is Excel net zo flexibel als een druppel kwikzilver...........

Ik kan je wel een basis uitleg geven........... komt eraan....
 
Dat heb ik al vele malen geprobeerd ik exel maar ik loop telekens vast
datzalfde geldt ook voor Acces

Maar misschien kan jij me op weg helpen?


Frans
 
bijgaand screendumpje is natuurlijk slechts een heel, heel, armetierig voorbeeldje (zag dat ik ook 2 kleuren groen gebruikt had, daar waar ik er maar 1 had willen gebruiken...............)

Waar loop / liep jij vast in Excel ?

Ik raad Access af, want Access is op zich best wel een lastig progje, tenzij je de tijd ervoor wilt inruimen om je erin te verdiepen, dan biedt Access oneindig veel meer mogelijkheden dan Excel (zeker voor een database als jij wilt hebben)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    38 KB · Weergaven: 88
Bij het maken van een database is het denkwerk oneindig veel belangrijker dan het maken zelf.

Stel jezelf daarom de vragen :

WAT wil ik aan gegevens gaan invoeren en WAT en HOE wil ik later kunnen bevragen.

Dit lijken voor de hand liggende vragen, doch veel beginnende databasemakers in Excel / Access maken de fout dit niet goed te overwegen met als gevolg dat ze later, als ze aan het invoeren zijn gegaan, tot de conclusie komen dat ze toch eigenlijk kolommen tekort komen of juist kolommen met data hadden willen splitsen.

Voorbeeld ?

Je hebt een adresboek met namen en adressen van mensen. Je maakt in Excel kolommen met de volgende kolomnamen:

Voorletters
Voornaam
Achternaam
Adres
Postcode en Woonplaats

Op zich voldoende, toch ?

Gegevens zouden bijvoorbeeld zijn:

J.P.
Jan
van Tienhoven
Waterstraat 12
2121 XP Amsterdam

Ziet en netjes uit, toch ?

Mis !

Waar gaat dit helemaal mis ?

Als de beste databasebouwer die mensen in Word een mooi briefje wilt sturen! Reden ?

Hoe ziet een standaard "net" briefje eruit ?

Dhr. J.P. van Tienhoven
Waterstraat 12
2121 XP Amsterdam


Geachte heer van Tienhoven,

Bij deze .........

Met vriendelijke groeten,

hjgjhjhgjhfdjkgdlj


Waar heeft DEZE databsebouwer nu de denkfout gemaakt ?

Hij is vergeten om bij al zijn contacten een kolommetje man/vrouw aan te maken, waarin hij per persoon invoert:

Dhr.
Mevr.

Als hij VOORAF goed had nagedacht over zijn database en wat hij er straks mee wilt, dan had 'ie zo'n kolommetje gemaakt. Wanneer hij gaat samenvoegen in Word en hij heeft 200 brieven, dan hoeft 'ie niet 200x al zijn brieven door te lopen en overal Dhr. / Mevr. handmatig achteraf in te typen (kost 'm uuuuren.....)

Als 'ie het kolommetje man / vrouw had aangemaakt en bij de invoer had ingevuld met Dhr. of Mevr. had 'ie achteraf bij het samenvoegen in 1 klap 200 goede brieven gehad.

Dit is natuurlijk maar een simpel voorbeeld, ik bedoel eigenlijk aan te geven dat het vooraf nadenken bij het ontwikkelen van een database (hoe bescheiden die ook mag zijn), zoooooooooooooo belangrijk is.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
bijgaand screendumpje is natuurlijk slechts een heel, heel, armetierig voorbeeldje (zag dat ik ook 2 kleuren groen gebruikt had, daar waar ik er maar 1 had willen gebruiken...............)

Waar loop / liep jij vast in Excel ?

Ik raad Access af, want Access is op zich best wel een lastig progje, tenzij je de tijd ervoor wilt inruimen om je erin te verdiepen, dan biedt Access oneindig veel meer mogelijkheden dan Excel (zeker voor een database als jij wilt hebben)


het ziet er leuk uit ben ook al zover gekomen
Maar op een gegeven moment loop ik vast of loopt het eigenlijk niet lekker als ik alleen wil zien welek albums ik heb of wat ik van een bepaalde artiest heb
en dat terwijl ik dat vroeger wel met davi music kon zien
Ik wil ook op een gegeven moment weten of ik die cd gewoon gebrand heb of dat ie op een mp3 cd staat
maar dat loopt niet lekker
Ook schrijf je acces af terwijl ik zelf vind dat er meer mogelijkheden mee mogelijk zijn wat je ook aangeeft en ik wil er best tijd aan besteden want ik wil het nu eindellijk eens helemaal goed hebben
Want ik heb nu bv met davi music 2 keer al alle 1200 cd's opnieuw moeten in typen
en dat word je op een gegeven moment zat he

Frans
 
Laatst bewerkt:

Is een leuk programma maar net niet helemaaal waar naar ik op zoek bent
Ik heb dus 3 programma's van davilex music en die hadden iets meer
Het werkt heel lekker op een pc met windows 98 maar nu ik op alle pc's windows XP heb staan lopen ze steeds vast
en Davilex heeft geen upgrade's voor xp
en ze konden me ook niet helpen met mp3 albums
In ieder geval bedankt


Frans
 
Ik ben het helemaal met je eens v.w.b. de mogelijkheden van Access.
Als je het niet al te ingewikkeld maakt, is Access HET programma bij uitstek voor wat jij wilt.

Ook het maken van query's behoort tot de vele mogelijkheden van Access waarin je dan alleen DIE informatie leest die jij graag wilt zien.

Zo heeft Access nog vele, vele andere voordelen, maar, het is en blijft een verrekt lastig programma om te doorgronden als je meer wilt dan alleen maar een tabelletje maken............

Succes !
 
In ieder geval bedankt
ik ga gewoon rustig verder knutselen en ach ........... eens komt de dag dan lach ik erom want dan loopt het vast wel van een leien dakje


Frans
 
Hoi Frans probeer deze eens:

Put Up Your Jukes


Orange CD Suite
[voor deze heb je wel een serial nodig waarbij ik je eventueel kan helpen]

Beide programma's zijn voor de serieuze MP3 liefhebber, zeer geliefd bij kenners.
Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Gr. Linda
 
Bij nader inzien....


Warez:
Onder warez valt: illegale software, crack's, serienummers, kortom dingen waar je normaal gesproken een licensie voor nodig hebt.
Je mag dus nooit warez plaatsen op de site (dus ook geen link's of bijlage's die warez bevatten!).
Naar warez mag je nooit vragen!
Je mag wel over warez programma's praten (als iets je niet lukt met het programma),
maar absoluut geen link(s) plaatsen naar waar je het vandaan hebt!



*Ik vraag niet om warez
*Ik plaats geen warez
*Ik plaats geen links naar warez

Dus wat is het probleem?
 
Orange CD Suite
[voor deze heb je wel een serial nodig waarbij ik je eventueel kan helpen]

waarbij ik gemakshalve redeneer dat jij niet filantropisch "jouw" licentie(nummer) gaat wegschenken.............. ;) :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan