Xp doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
192
na een hoop gedoe met Norton en nog wat programma's heb ik XP aan de spreekwoordelijke praat gekregen.
loopt als een toerelier alleen als ik nu " deze computer" of Explorer aan klik dan vind ie de E ,F en D drive niet.
hij gaat er dan naar zoeken met een Lampje op een witte pagina.
als ik op de web page de E drive in toets " E:/ etc " dan vind ie hem direct.

Wat is er verandert en hoe kan ik dit weer goed krijgen?

Alvast bedankt,

Marco
 
''na een hoop gedoe met Norton en nog wat programma's heb ik XP aan de spreekwoordelijke praat gekregen''

Hoe bedoel je : ''met een hoop gedoe?''

Als je Norton hebt gebruikt en daarna ''werkte'' het weer(.....) heb je misschien wel bestanden of programma's weggegooid ofzo,vaag.
Ik zou denk ik als ik jou was de schijf even opnieuw formatteren,en lekker opnieuw beginnen,gewoon een clean install,niet eroverheen zetten!!!
 
Met systeemherstel een eerder punt terug halen , of heb je hem pas geinstalleerd.
 
Geplaatst door speedtouch
Met systeemherstel een eerder punt terug halen , of heb je hem pas geinstalleerd.

Een Ghost maken van een goed draaiend systeem,dat is niet de oplossing voor nu,maar wel het voorkomen van latere problemen.
 
Geplaatst door LEONEHONDA
''na een hoop gedoe met Norton en nog wat programma's heb ik XP aan de spreekwoordelijke praat gekregen''

Hoe bedoel je : ''met een hoop gedoe?''

Als je Norton hebt gebruikt en daarna ''werkte'' het weer(.....) heb je misschien wel bestanden of programma's weggegooid ofzo,vaag.
Ik zou denk ik als ik jou was de schijf even opnieuw formatteren,en lekker opnieuw beginnen,gewoon een clean install,niet eroverheen zetten!!!

als je niet weet wat ik met een hoop gedoe bedoel moet je maar wat vaker op alle problemen op de helpmij desk kijken!
als of ik wat nieuws vertel, ja problemen met mijn logitech muis waar geen fatsoenlijke drivers voor te vinden zijn zelfs de nieuwste drivers doen maar wat, krijg in eens programma's te zien die niets te maken hebbe met mijn Mouse man Pro draadloze muis terwijl met de zelfde driver alles prima was, via logitech krijg je dan de drivers 9.73, 9.76... het is het allemaal net niet en ik blijf gezeur houden over dat het kanaal verandert wordt naar 2 (waar die altijd opstaat.
Een driver voor mijn midi translator is er niet en bij Norton was de autoprotect op hol geslagen...
alle drivers voor mijn Ewx 24/96 gedownload, gezeur gehad met het ( zonder geld kwijt te zijn) verkrijgen van een driver voor mijnPower Dvd 2.55 etc...
dat bedoel ik ermee...
MAAR,... je hebt waarschijnlijk gelijk dat je XP beter op een geformateerde schijf kan zetten maar daar had ik geen zin in, was misschien wel minder werk geweest achteraf, vreemd dat ze die optie van overschrijven dan toch aanbieden?

nou alles werkt goed behalve het midi verhaal en de muis en " deze computer" werkt niet meer.

groetjes,
Marco
 
Marco,

In dat geval zou ik ook een verse install aanbevelen op een geformatteerde schijf.

Als je nu al dergelijke problemen hebt , kan je in de toekomst nog meer verwachten met deze installatie.

suc6 speedtouch
 
Bedankt voor de bemoedigende woorden.
lekker als je elke keer als er een nieuwe OS komt je de boel moet gaan formateren.
mijn computer staat bom vol info ( 2 keer 40 gyg) zou toch niet moeten hoeven?


marco
 
Nee, niet op een gezond systeem. Maar als ik zo je klachten aanhoor, is er toch wel wat meer aan de hand.

"MAAR,... je hebt waarschijnlijk gelijk dat je XP beter op een geformateerde schijf kan zetten maar daar had ik geen zin in, was misschien wel minder werk geweest achteraf, vreemd dat ze die optie van overschrijven dan toch aanbieden?"

Dat zal zeker de oorzaak zijn geweest. Overigens is niemand verplicht om steeds achter de feiten aan te hollen als een kip zonder kop: niet elk nieuw besturingssyteem is namelijk altijd beter.

Groetjes,
Bennie
 
Wat ik niet begrijp dat de meesten hier problemen mee hebben.

Ik heb ongeveer 200Gb aan data als ik de boel formatteer ben ik niets kwijt.

Zorg dat je data niet op de zelfde partitie staat als je Os , je kan in feite alle mappen met een snelkoppeling maken en deze mappen zet je op een andere partitie.

Als je het zo maak na een verse instal , bespaar je een hoop ellende.

Als je Os lekker draait met alle progamma's maak je een back-up met Ghost.

Groet speedtouch.
 
Geplaatst door Bennie
Nee, niet op een gezond systeem. Maar als ik zo je klachten aanhoor, is er toch wel wat meer aan de hand.

"MAAR,... je hebt waarschijnlijk gelijk dat je XP beter op een geformateerde schijf kan zetten maar daar had ik geen zin in, was misschien wel minder werk geweest achteraf, vreemd dat ze die optie van overschrijven dan toch aanbieden?"

Dat zal zeker de oorzaak zijn geweest. Overigens is niemand verplicht om steeds achter de feiten aan te hollen als een kip zonder kop: niet elk nieuw besturingssyteem is namelijk altijd beter.

Groetjes,
Bennie

je hebt gelijk, alleen het verschil in snelheid tussen XP en 98se is echt enorm qua snelheid,
ik kan nu alles tegelijk openen ,sluiten, internetten , kazaa downloaden, nou dat was met 98 se wel anders, tenminste op mijn PC dan en Internet zelf gaat nu als een speer terwijl ik op de kabel met 98 se nog steeds regelmatig moest wachten tot mijn startpagina is een keertje opende.
dat is nu verleden tijd.....nu de rest nog..
groetjes,
Marco
 
Geplaatst door speedtouch
Wat ik niet begrijp dat de meesten hier problemen mee hebben.

Ik heb ongeveer 200Gb aan data als ik de boel formatteer ben ik niets kwijt.

Zorg dat je data niet op de zelfde partitie staat als je Os , je kan in feite alle mappen met een snelkoppeling maken en deze mappen zet je op een andere partitie.

Als je het zo maak na een verse instal , bespaar je een hoop ellende.

Als je Os lekker draait met alle progamma's maak je een back-up met Ghost.

Groet speedtouch.
[/QUOTE

klinkt goed, ik wist niet dat dat kon, als jij dan al je soft ware terug zet (of doe je dat niet?) loopt Xp niet te mekkeren over dat je software waarschijnlijk niet goed zal werken onder XP? en sla je dan die copatibiliteits tes (of zoiets) gewoon over?
Ik weet wel wat van computers, maar ik ben altijd wat huiverig als het om formateren gaat, dat deed ik regelmatig op mijn 486 maar dat is lang geleden.

en bedenk wel, mensen die dit soort vragen hebben, terecht kunnen op de helpmijdesk, daar is ie toch voor?
als ik het allemaal al wist dan...........wist ik het wel..


geintje,
groetjes,
Marco
 
Als ik een ghost image terug zet van mijn systeem , wat ongeveer 15 min duurt , dan draait alles weer prima.

Je kan ook met xp een back-up maken maar mijn voorkeur gaat toch naar ghost.

De data staat gewoon op de andere partities , daar hoef je niets aan te doen.

De ghost image staat trouwens ook op een andere partitie , deze moet je ook niet op je partitie zetten waar je os op draait.

Je kan een ghost ook op een of meerdere cd's branden

groet speedtouch
 
bedankt

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reactie.
dat met die pertities moet ik nog maar eens bekijken ik dacht altijd dat een OS zich in je software wurmde als het ware en dat het daarom op de zelfde schijf moest staan, niet dus begrijp ik van jou.
windows 98 of andere maken toch allerlei aanpassingen in je software? en dit moet toch weer veranderd worden onder een nieuwe OS? dus moet je toch zorgen voor nieuwe drivers etc?

Anyway, ik heb in mijn wijsheid de oude 98 se terug laten zetten door het uninstall programma van XP, toen heb ik alle software eraf gehaald waar xp moeilijkheden mee had ( alleen die irritante logitech kon ik niet verwijderen) en vervolgens weer xp over 98 gezet(aanbevolen door xp notabene).
alles werkt nu als een zonnetje en verkenner ziet weer alles.

Nu ga ik opzoek naar Ghost en dan zullen jullie als het goed is van mij voorlopig niets meer horen.

groetjes,
marco

ps: kan nog steeds geen smillies meesturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan