DV opnemen gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
421
Hallo helpmijers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sony Digital Handycam van het type, DCR-TRV14E.
Nu wil ik graag de opgenomen beelden op de harde schijf zetten via Pinnacle Studio Version 8 SE, (deze zat bij de Plextor DVD brander PX-504A).
Ook heb ik hiervoor een FireWire Kaartje van Q-tec aangeschaft, n.l. de VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.
Alles wordt in Windows-XP netjes herkend en in apparatenbeheer zie ik geen conflicten, ook in Studio8 wordt de camera gevonden en lijkt het allemaal goed te werken.
Het probleem begint als ik een tape op de harde schijf wil zetten, het opnemen begint gewoon, maar na een willekeurig aantal seconden of minuten stopt Studio8 met opnemen terwijl de camera doorloopt en word de tape niet verder gekopieerd.
Voor zover ik weet heb ik de nieuwste drivers voor alle hardware en heb ook de update voor Studio8 geinstalleerd.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of suggesties om dit op te lossen?

Alvast bedankt...........
 
tja

In studio 8 (en misschien ook andere versies) wordt het maximaal aantal minuten wat opgenomen kan worden automatisch ingesteld op 17 minuten en 55 seconden. Ook als je dat verandert in meer minuten, blijft dit het maximale. Na die 17 minuten kun je gewoon weer op OPNEMEN drukken, zodat er weer 17 minuten en 55 seconden worden opgenomen. Er wordt wel precies bij het goede punt opgenomen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
 
Zou ik jou met KLEM kunnen adviseren om dat gewoon te verwijderen en Premiere 6 aan te bevelen.

Met premiere heb je ongelimiteerd (zeker met XP) de tijd om audio/video op je HD te plaatsen (naar gelang er schrijfruimte is)

Succes !
 
op dvd

En weet jij dan hoe je zo'nm film uit premiere op dvd krijgt? ik vind studio ook te beperkt, maar heb nog geen ideale manier gevonden om een film makkelijk op dvd te krijgen... ik hoop dat je me verder kunt helpen...
 
Met premiere exporteer je jou film naar DV-AVI en met DVD-LAB (vindt je op het internet) kun je dit naar .VOB compilen en branden naar DVD met een grandioze menu-maker.

Ik heb ander wel een 'backup' voor eigen gebruik ;-)

email me anders even.
 
DaanM schreef:
In studio 8 (en misschien ook andere versies) wordt het maximaal aantal minuten wat opgenomen kan worden automatisch ingesteld op 17 minuten en 55 seconden. Ook als je dat verandert in meer minuten, blijft dit het maximale. Na die 17 minuten kun je gewoon weer op OPNEMEN drukken, zodat er weer 17 minuten en 55 seconden worden opgenomen. Er wordt wel precies bij het goede punt opgenomen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Was het maar 17min55 wat ik op kon nemen, maar hier wordt er willekeurig na een paar seconden of een paar minuten gestopt met opnemen, zowel met Studio8, Moviemaker en Image Mixer van Sony.
Dus denk ik niet dat het aan de beperkingen van het programma ligt.....
 
Het gekke van het verhaal is dat ik wel gewoon via USB kan capturen, zonder dat ie er spontaan mee stopt.
Maar ja, dan is de kwaliteit een stuk minder :(
 
Probleem opgelost, het Firewire kaartje was niet lekker, 'k heb 't omgeruild en het werkt perfect.
Toch bedankt voor de reactie's.

greetzz,

Jabuzero
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan