tmpg en virtual dub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Berichten
7.920
Als ik met virtualdub de frameserver start en deze vervolgens open met tmpgencoder, krijg ik de mededeling dat de file niet supported is, terwijl dit voorheen wel werkte (nu een nieuwe install van windows, sindsdien werkt dit dus niet meer :()

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
He sarvo,

heb je de install handller van virtualdub goed geisntaleerd ?? kan me herinderen dat ik die ook eens fout gedaan heb en lang heb lopen zoeken.
Kijk anders ** hier *** eens daar staat ook een stukje er over.
 
Helaas, raar maar waar, maar geen van de mogelijkheden heeft gewerkt.... als ik een direct stream copy maak, gebruikt ie het filter niet, met een full processing mode copy krijg ik een bestand van 40 gieg... beetje overdreven dus.
Aangeien ik de films wel normaal kan afspelen, zal de codec ook geen probleem zijn, ik kan de avi's zelf ook gewoon openen in tmpg encoder zonder problemen.... echt weird... volgens mij heeft win 2k gewoon een hekel aan films of zo... :(
 
wat soms kan helpen is daadwerkelijk .vdr achter de naam zetten.
of een nieuwere cq oudere versie van tmpg proberen.
 
Dat had ik ook al geprobeerd :(

toch vaag.... maar ik geef het niet op :p
 
Hallo Sarvo,

Ben ik ook tegenaan gelopen.
Geprobeerd om de file door virtualdub te halen
(zowel video als audio op direct stream en save as ...).
In deze run dus geen filters meegegeven.
Daarna virtualdub nog eens gestart om de frameserver klaar te zetten met de gewenste filters.
Hier uiteraard de zojuist aangemaakte directstream file opgepakt.

De input file was Xvid en decompresed.
Het viel mij wel op dat het steeds om xvid ging.
Al-dan-niet decompressed lijkt mij niet van belang, maar ik geef toch maar even alle info.

Succes,
Frank
 
Inderdaad, nu werkt het wel.... dwaas.... dan zit er toch nog een bug in die xvid codecs.... alhoewel de beeldkwaliteit wel erg goed is.
 
vervolg:

De file die ik eerst opende was decompressed audio, gedaan met avi2vcd decompressor, want als ik de file origineel opende, kreeg ik een melding dat de geluidsbitrate variabel was en er verloop in zou kunnen komen. Nu probeerde ik het weer met het originele bestand en krijg ik die melding niet.... het blijft wazig allemaal, maar goed, als het maar werkt.... :p

Thanks Ron & Frank :thumb:
 
Nog ff een reactie op Xvid het nadeel daarvan is dat het eigenlijk net al linux een open source codec is.
Het kan dus voorkomen dat sommige codec het geheel net even ander interpeteren.

zelf gebruik ik altijd Xvid Root en die geeft weinig tot geen problemen.

Xvid root
 
Thanks... net liep virtual dub vast op de film... ik zal jouw codec eens proberen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan