Exporteren vanuit Premiere 6.5 vertoont 'golfjes'

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Berichten
217
Hallo,

Ik gebruik Adobe Premiere 6.5 om de beelden van de videocamere te capturen en te bewerken. Het capture-gedeelte werkt goed. Want als ik de avi-bestanden mbv Mediaplayer van XP bekijk zijn ze duidelijk en zonder blokjes of golfjes of wat dan ook.
Maar als ik ze bewerk in Premiere en exporteer ze dan naar een D-Avi formaat, dan vertoont het filmpje golfjes als de persoon beweegt.
Weet iemand waar dit door kan komen?
Alvast bedankt!
 
Dan staan er duidelijk een aantal instellingen mbt de video niet goed.
probeer de beelden (neem een minuut of twee als voorbeeld) uit de tijdlijn te exporteren naar een MPEG formaat, en zie of dat hetzelfde is.

Zo niet dan moet je de drivers voor de DV-avi upgraden, of herinstalleren (ben je van 5.x naar 6.x gegaan toevallig)

Zo ja, dan weet je dat je met het exporteren in de video-instellingen een instellingen niet goed hebt staan.

anderzijds, kan het ook te maken hebben met de codec die je gebruikt (zie: ben je van 5.x naar 6.x gegaan toevallig)
 
Nee, ben niet van 6 naar 6,5 gegaan. Het is gewoon een nieuwe versie van Premiere.
 
met andere woorden, die heb je gewoon KAAL geinstalleerd. Je bent dus 100% zeker dat je niet van een andere versie geupgrade ben ???

Anders maakt het nl. een heleboel uit.
 
Ja, inderdaad het is gewoon een geheel nieuwe versie. Ik had vantevoren nog nooit met Adobe Premiere gewerkt. Ik heb ondertussen ook al geprobeerd om te exporteren naar een MPEG file, maar ook dit heeft hetzelfde resultaat.

Als bijlage doe ik wel ff JPG erbij van hoe het beeld er min of meer uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik min of meer de oplossing weet.

Als ik namelijk kijk bij Project, en settings viewer dan zie ik daar staan dat de capture settings en de project settings NTSC zijn maar de clip settings zijn PAL.
Als ik ze exporteer naar NTSC dan gaat het dus fout,
maar dan is nu weer mijn vraag hoe ik ervoor zorg dat de files die ik capture ook NTSC zijn. Want die instellingen staan dus gewoon goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan