Verschil tussen PAL en NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Berichten
217
Hallo,

Als gevolg op het 'oplossen' van mijn vorige vraag heb ik meteen weer een volgende. Ik moet exporteren naar PAL in plaats van naar NTFS. Weet iemand misschien of dit veel uitmaakt? Volgens mij heeft het iets te maken met de beeldkwaliteit, maar of dit veel verschilt weet ik ook niet.

En kan het zijn dat ik de files verkeerd gecaptured hebt vanuit de camera waardoor ze PAL zijn?

Alvast bedankt!
 
PAL is een videostandaard die in West-Europa en Australië gangbaar is. NTSC wordt gebruikt in Amerika en Canada.

Groetjes,
Bennie
 
Maar het heeft dus geen wezenlijk verschil tussen beeldkwaliteit??
 
De beeldkwaliteit moet hetzelfde zijn. Maar als je een video hier in Nederland wilt afspelen, heb je de PAL-standaard nodig.

Groetjes,
Bennie
 
Het is misschien een beetje te technisch maar toch;

"NTSC is 60 Hz en zend gewoon lijn voor lijn uit ( beeldlijn) zonder poespas. In de VS zal je dan ook zien dat bij een beetje storing plotseling de kleuren veranderen, Bush word dan plots de Hulk.
PAL kent een frekwentie van 50Hz en zend de even lijnen gewoon uit en de oneven ge-inverteerd, gevolg dat bij storing de ene lijn de andere "opheft"
en dus een lijn "zonder kleur" op je scherm komt.
dit is wel heel simpel uitgelegd maar het gaat om het principe. Speel je nu NTSC ( Never The Same Colour)......"
Bron
 
Nou, ik begrijp het....een beetje dan! :)
Tis in ieder geval dat ik geen kunstjes hoef uit te gaan voeren om PAL naar NTSC om te zetten.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan