dvd afspelen op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Berichten
203
ik heb een dvd op mijn computer en nu vraag ik mij af of het mogelijk om via een kabeltje met de tv te verbinden en zo mijn dvd's op tv te bekijken. mijn tv staat niet ver van mijn computer. Waaraan kan ik zien of dit bij mijn computer kan ? En als het mogelijk is welke kabel moet dat dan zijn? en hoeveel kost dan ongeveer?
 
moggé,

ligt aan je videocard. of daar een tv out op zit

gr. berry
 
videokaart dat is bij mij NVIDIA Geforce2 MX 100/200 . ik denk toch dat het dat is dat je bedoelt. kunt je dat zo weten ?
 
ken die kaart zo niet. maar het gaat er om of er naast je monitor uitgang nog een uitgang zit. (vaak rond ook wel s-video uitgang genoemt).

zit die er op dan kan je je pc aansluiten naar je pc. bij computerzaken zijn hier kant en klaar kabels voor verkrijgbaar

berry
 
ik heb dus gekeken, kabel van mijn monitor gevolgd naar de tower en naast die kabel zit er niks. ik mag het dus vergeten
 
yep,

dat word op je pc kijken. of een andere video kaart kopen. maar dan kan je beter je geld uitgeven aan een dvd speler

berry
 
Ja je kunt wel een videokaart kopen met S-video uitgang maar je TV moet dan natuurlijk een S-video ingang hebben!

Dit is wel op te lossen met een tussenblokje die het signaal omvormt naar scart. Maar ik heb dat al een paar keer geprobeerd en dat geeft altijd problemen. Zwart-wit beeld of geen beeld of slecht beeld.

Beste is S-video ingang en S-video uitgang. Direct dus.

DVD-speler heb je trouwens al vanaf 90 euro. Das atijd geodkoper dan een nieuwe video-kaart.
 
heb hier s-video naar scart. orginele kabel(niet zelf gemaakt) en geen probleem. stel je ook niet te veel voor van kwaliteit. kun je nog beter videofilm huren.

of ff sparen voor dvd.
 
haha even een paar dingetjes die ik nog kwijt wil :D

1. S-Video is leuk en om eerlijk te zijn de kwaliteit is WEL DEGELIJK hoger dan een video band!!! gewoon DVD kwaliteit is het NIET nouwjah wel bijna hoor :D mjah niet helemaal kwaliteit hangt ENORM van de kabel af ;)

en 2

je hebt meestal een Composite out op een videokaart deze is wel degelijk DVD kwaliteit :D uhmz ook deze kan gewoon op de SCART van televisie en dat is dan ook prima ;) en dan nog een klein dingetje een nieuwe videokaart is mits je gewoon een simpele neemt cker wel goedkoper dan een dvdspeler ;) koop er dan wel een met composite out dat is egt veel mooier :D nouwjah groetjes ecl1pse
 
NOG FF STIEKEM REAGEREN DAN.

ehm heb een vrij nieuw systeem (jaartje) met gforce 4 ti 64mb tv out. + goede tv (100 hrz) ik vind (ik) dat de kwaliteit niet goed is. heb xtra dvd gekocht en jaaaaaaaa that it. veel veel beter. en afstands bediening bij de hand.

ééééhhhhhhh das mijn mening hé

so don't punnish me

gr. berry
 
100% mee eens Nvidia ZUIGT ZWAAR hahaha ;) mjah als je goede kaart heb EN goede KABELS!!! (HEEL BELANGRIJK !!!) ;) dan is kwaliteit CKER wel goed hoor :p haha

ik heb Radeon die hebben egt GOEDE tv out ;) ik denk dat jij S-Video gebruikt das zon ronde tulpachtige stekker klopt dat???

aangepast:

ps niet zeggen dat ik geen ervaring heb met nvidia :p ik heb dat wel degelijk ik ben een werkelijke Nvidia FAN enkelt met hun TVOUT is altijd gezijk :p het werkt NOOIT :D

ik had GF4 MX en een TI in andere PC en nog aantal GF2 enzow almaal ASUS uiteraard njah ALMAAL gezijk met TV OUT :p bah haha dit is ZOVEEL BETER :D gewoon plug erin en t werkt (tot je in windows aan de instellinge zit dan krijg je ineens geen filmpjes meer op beide schermen hahaha) ;) njah nu werkt t weer :p

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan