netwerkkaart installeren Novell 3.12

Status
Niet open voor verdere reacties.

marckraak

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
57
Een kennis heeft mij gevraagd een 10Mbit netwerkkaart in een Compaq server met Novell 3.12 te vervangen door een exemplaar van 100Mbit. Ik ben vrij goed thuis in Windows netwerken, maar de Novell kennis is erg roestig, zeg maar volledig doogeroest. Kan iemand mij uitleggen hoe je te werk gaat. Ik heb de beschikking over een netwerkkaart met ondersteuning voor Novell.

Marc
 
volgens mij kun je gewoon de kaart verwisselen en wanneer je windows opstart krijg je vanzelf wel de melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden en zal er wel direct een driver voor vinden... Anders zit er meestal wel een floppy met drivers bij de netwerkkaart, ik weet niet of dit was wat je bedoelde, ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
Da devil..... als je goed gelezen had zie je dat hij het over Novell heeft en niet over windows!!
 
Geplaatst door marckraak
Een kennis heeft mij gevraagd een 10Mbit netwerkkaart in een Compaq server met Novell 3.12 te vervangen door een exemplaar van 100Mbit.
Marc

Volgens mij wil hij gewoon de kaarten verwisselen hoor :8-0:
 
novell

Ik wil inderdaad "gewoon" een kaart wisselen. Maar de vraag is of dat wel zo "gewoon" gaat of dat je bij Novell nog van alles moet gaan instellen, en zo ja.. hoe werkt dat ook alweer bij Novell.

Marc
 
Novell NL misschien dat hier iets opstaat, anders zou ik het ook niet meer weten :rolleyes:
 
Misschien kan mijn verhaaltje je nog helpen :)

Een korte beschrijving:

Als je met de eigenschappen op vraagt van netwerkeigenschappen kun je bij adapters netwerkkaarten verwijderen en toevoegen.

Verwijder de oude kaart uit de computer en zet de nieuwe erin......verwijder de oude kaart vervolgens bij adapters.

Herstart de pc en voeg de nieuwe toe (softwarematig) hij zal vragen wat voor iets het is. Klik op diskette en verwijs naar het medium en de map waar de drivers staan.

Zorg ervoor dat het TCP/IP gelijk wordt in gesteld als de vorige kaart en het zal perfect werken.

Gegroet Iron Eagle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan