.jpg bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

W.P.Boslooper

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Berichten
49
Hallo,

Alle .jpg bestanden die op mijn computer staan kan ik niet meer openen. Wel kun je ze gebruiken in een programma. Ook het jpg icoon is niet zichtbaar (alleen een wit blad met windowslogo en extensie .jpg) Weet iemand hoe ik mij instellingen zo kan veranderen zodat ik da fotos ook gewoon door erop te dubbelklikken kan openen in een browser of een pictureviewer?

groeten Edwin
 
En als je rechtsklikt op die jpg, en dan openen met aanklikt. Kun je dan niet paint of zo aanklikken?
 
Je hebt zeker de associatie met je JPG viewer verwijdert/verandert. Om deze toe te voegen doe je als volgt

1) Ga naar Extra -> Mapopties -> tabblad Bestandstypen
2) Scroll naar 'JPEG'
3) Klik op 'Geavanceerd'
4) Klik op 'Nieuw'
5) Als actie tik je in: Openen
6) Als toepassing: Bladeren en naar IE of ander prog. selecteren
7) Klik op OK en je hebt je doel bereikt.
8) Als standaard instellen
 
Waar kan ik die extra--->mapopties dan vinden?
Ik kan wel vinden: beeld --->mapopties. Daar staat wel jpeg bij (2maal) maar geen jpg. Als ik die toe wil voegen met als extensie.jpg zegt hij dat die al wordt gebruikt door bestandstype pv1.image, maar ook die kan ik nergens vinden.
 
Geplaatst door Tanja1968
En als je rechtsklikt op die jpg, en dan openen met aanklikt. Kun je dan niet paint of zo aanklikken?


nee, dat is nou net het probleem, er taat geen openen en ook geen openen met
 
Geplaatst door W.P.Boslooper



nee, dat is nou net het probleem, er taat geen openen en ook geen openen met

Shift ingedrukt houden en dan rechts klikken
 
Dan selecteer je eerst een JPG-bestand. Dan druk je de SHIFT-toets in (ingedrukt houden) en dan rechter muisknop. Uit het menu kies je "openen met...". Dan browse je naar het programma dat je wilt gebruiken. Plaats een vinkje bij "Dit type programma altijd openen met".

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Dan selecteer je eerst een JPG-bestand. Dan druk je de SHIFT-toets in (ingedrukt houden) en dan rechter muisknop. Uit het menu kies je "openen met...". Dan browse je naar het programma dat je wilt gebruiken. Plaats een vinkje bij "Dit type programma altijd openen met".

Groetjes,
Bennie


Hartelijk bedankt, eindelijk een tip waar ik wat aan heb
 
:thumb:

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
:thumb:

Groetjes,
Bennie


Sorry, je bent toch nog niet van me af, met jouw tip heeft hij ze wel veranderd, maar hij houdt dit niet vast, dus ook niet als ik op "dit programma altijd gebruiken" klik.
 
Welk programma gebruik je nu om JPG-bestanden te openen?

Groetjes,
Bennie
 
Ik weet niet of je een fotoprogje hebt maar het gratis viewertje (en kan nog veel meer) Irfanview is harrie-handig, aldaar in Options/Properties/Extensies aanvinken wat je met Irfanview geopend wil hebben.
Heb je wel een fotoprogje dan ook daarin de extensies aangeven, meestal bij preferences/voorkeuren.
 
Hallo,

Alle .jpg bestanden die op mijn computer staan kan ik niet meer openen. Wel kun je ze gebruiken in een programma. Ook het jpg icoon is niet zichtbaar (alleen een wit blad met windowslogo en extensie .jpg) Weet iemand hoe ik mij instellingen zo kan veranderen zodat ik da fotos ook gewoon door erop te dubbelklikken kan openen in een browser of een pictureviewer?

groeten Edwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan