hoe haal ik eenavi-bestand naar pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
245
Hallo,

Ik heb een avi-bestand binnengehaald van mijn camrecorder met een andere software dan pinnacle 8. Als ik met studio van pinnacle 8 het avi-bestand wil binnenhalen vanaf mijn schijf dan lukt dat niet.

Kan dit wel of moet ik deze altijd met dezelfde software vanaf mijn camrecorder binnenhalen en bewerken?

Ik heb een camrecorder van jvc met mpeg 4. Moet ik deze altijd vanaf mijn camrecorder binnenhalen als AVI en dan omzetten naar mpeg of is rechtstreeks binnenhalen met mpeg net zo goed? Het gaat mij simpelweg om het maken van een filmpje op een schijf die je op tv af kan draaien.

Toine
 
Vaak is dit niet eens nodig: bewerken via de PC.
Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars, en ik heb er een kabel bij gekregen, die ik aan de ene kant in de kamera kan stoppen, en aan de andere kant in de "video in" aansluiting van de TV of Videorecorder, Als ik jou was zou ik kijken of je ook zo'n aansluiting hebt, dan kan je g'woon zo'n kabeltje halen bij een electra-zaak
 
robert-jan k,
ik ga eens verder kijken. De camcorder heeft wel een aantal mogelijkhedenmaar het bewerken op pc heeft ook wel iets.

blijft echter mijn vraag:

Ik heb een avi-bestand binnengehaald van mijn camrecorder met een andere software dan pinnacle 8. Als ik met studio van pinnacle 8 het avi-bestand wil binnenhalen vanaf mijn schijf dan lukt dat niet.

Kan dit wel of moet ik deze altijd met dezelfde software vanaf mijn camrecorder binnenhalen en bewerken?
 
AVI bestanden importeren

In "Bewerken" op het mapje klikken en gewoon het bestand openen, er worden vanzelf scenes gedetecteerd gemaakt. Gaat alleen met AVI en MPEG
 
Geplaatst door Robert-Jan K
Vaak is dit niet eens nodig: bewerken via de PC.
Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars, en ik heb er een kabel bij gekregen, die ik aan de ene kant in de kamera kan stoppen, en aan de andere kant in de "video in" aansluiting van de TV of Videorecorder, Als ik jou was zou ik kijken of je ook zo'n aansluiting hebt, dan kan je g'woon zo'n kabeltje halen bij een electra-zaak
Maar daarmee kan je je video niet berwerken. Zoals een leuke intro, aftiteling, foto's toevoegen en nog veel meer. Dit kan natuurlijk niet met dat kabeltje van je camcorder naar video of TV.
 
Ik roep al jaren Premiere, en resentelijk ben ik overgegaan naar premiere 6.5. geweldig programma.

Hier kun je alles mee inlezen, en bewerken, en op video, dvd, (s)vcd zetten.
 
Geplaatst door cyber shadow
Ik roep al jaren Premiere, en resentelijk ben ik overgegaan naar premiere 6.5. geweldig programma.

Hier kun je alles mee inlezen, en bewerken, en op video, dvd, (s)vcd zetten.
Dat kan ook allemaal met Pinnacle hoor, het is maar wat je gewend bent. Aangezien de vraagsteller Pinnacle heeft, en niet iedereen is in de omstandigheid om diversen programma's aan te schaffen voor één en hetzelfde doel.

@ Toine Ga eens in Studio 8 naar tabblad "Maak film" en klik dan eens op "Instellingen" en probeer daar eens een andere codec.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan