5.1 geluid bij afspelen cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
712
Hallo Allemaal

Als ik een muziekcd afspeel (maakt niet uit welke cd). Dan komen er uit twee boxen maar muziek i.p.v. 5. Hoe kan ik dit veranderen zodat uit alle boxen geluid komt. Of kan dat helemaal niet. Ik gebruik windows mediaplayer 9 voor het afspelen van muziek
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Pretender
 
probeer dit vanuit het configscherm bij geluiden

:ps ik moest de foto zo beroerd maken anders kon ik m niet bijvoegen
 

Bijlagen

  • 5.1.jpg
    5.1.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 39
Bedankt voor je snelle reactie, maar dat staat allemaal op 5.1 dus daar ligt het denk ik niet aan
 
heb je de kabels allemaal juist aangesloten in de ingangen van je geluidskaart? en de juiste drivers geinstalleerd?
 
Nee het werkt allemaal niet. Ik heb alle kabels goed aangesloten, ook creative diagnostics helpt niet, Ik heb dit probleem alleen maar met muziekcd's met mp3's of spellen werkt het wel goed
 
Als ik me niet vergis is dat normaal, een muziekcd geeft nu eenmaal niet de 5.1 geluidsweergave. probeer eens een dvd of een dts opgenomen cd die ondersteunen wel het 5.1 systeem.
Ik heb dit nl zelf ook als ik een muziek cd afspeel, met dts hebben alle boxen geluid. Zo is het mij althans uitgelegd.
 
een muziekcd geeft nu eenmaal niet de 5.1 geluidsweergave

dus als het ik het goed begrijp kan dit helemaal niet. Ik wil iedereen ff bedanken die mij heeft geholpen.
 
helaas wel ja, maar nogmaals dat is mij verteld. Er zijn wel spelers die er surround van kunnen maken, zeg maar die verdelen het wel over alle boxen en houden je voor de gek, maar dat is niet het het 5.1, daarvoor heb je dvd of dts voor nodig.
 

Wat is dat?

Ik heb 5.1 boxen, mijn geluidskaart ondersteund het. Bij het testen doet hij het ook. Alleen ik heb nog geen 1 dvd gezien waarmee ik het heb kunnen horen, hoe kan dat denk je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan