op pc bewerkte video met Nero burning Rom op een cdRom zetten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brigje

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
Berichten
64
hallo,

ik heb een digitale videocamera (sony DCR-TRV 18E), pinnacle studio 7.15 als videobewerkingssoftware en Nero Burning rom als brandsoftware. Ik heb een deel van de video bewerkt (13 minuten) en opgeslagen als MPEG bestand via Studio 7.15. Nu wil ik dit bestand branden via Nero op een CD-rom.
Het bestand is MPEG1 omdat ik al gelezen heb over de plugin voor MPEG2, die ik (nog) niet heb. In Nero kies ik voor de optie VCd maken. Ik krijg dan vervolgens wel de mappen/bestanden erop die volgens mij ervoor bedoeld zijn dat de cd klaar gemaakt is tot videocd, maar het betreffende videobestand staat er steeds niet op!!
Wie weet waar dataan kan liggen?? Alvast bedankt!

grotejes van brigje
 
staat er in 1 van de mappen ook geen file met aardig wat cijfers en dan .dat ??
 
re video op cdreom zettenlukt niet

beste Tazman:
dat wel, of beter; .dat wel, maar niet met veel cijfers ervoor.
Er is een bestand Avseq01.dat in de map ''Mpegav''
en een bestand scandata.dat in de map "Ext''
 
Re: re video op cdreom zettenlukt niet

Geplaatst door brigje
beste Tazman:
dat wel, of beter; .dat wel, maar niet met veel cijfers ervoor.
Er is een bestand Avseq01.dat in de map ''Mpegav''
en een bestand scandata.dat in de map "Ext''

Het bestand "Avseq01.dat" is dus je daadwerkelijke film.
open hem maar eens met windows mediaplayer of een programma als power dvd.
Ook zou een standalone dvd speler die vcd ondersteund hem af moete draaien.
 
re; video met nero op Cd zetten

****a, het is gelukt!!
ik was "natuurlijk" op zoek naar een mpeg bestand om te openen!! hardstikke bedankt! alweer wat geleerd

groetjes Brigitte
 
hoi,

nu lukt het op cdreom zetten in mpeg1 formaat inmiddels wel, maar nu wil ik tbv de kwaliteit graag naar Mpeg2 formaat. Helaas heb ik het gigabytegrote .avi bestand weggegooid, niet wetende dat Studio dat onderliggend in zijn projecten gebruikt. Tenminste zo heb ik geconcludeerd, want ik kan het project niet meer openen. Om toch het bestand naar Mpeg2 om te zetten heb ik toen TMPGenc gebruikt, met als bronbestand dus het betreffende mpeg1 bestand. Nu weet ik niet of dat kan, want je gaat van lagere kwaliteit naar hogere-, maar ik kreeg geen foutmeldingen.
Alleen kan ik dit nieuwe mpeg2 bestand ook weer niet in windows mediaplayer 9.0 afspelen (Windows 98 SE).
Eerst gaat "hij" dan automatisch verbinding maken op zoek naar een codec, zoals onderin beeld te lezen is, maar daarna krijg ik de foutmelding dat de klasse niet is geregistreerd??
Ik hoop dat jij misschien ook hiervoor net zo'n simpele oplossing hebt als de vorige keer??


groetjes Brigitte
 
Hoi,
ik was te snel met mijn berichtje want ik ben er voor een deel denk ik al uit:
ik heb elecard mpeg2 codec en player geinstalleerd en nu kan ik wel mijn mpeg2 bestand afspelen. Ben er ook achter dat de kwaliteit niet verbeterd is, waarschijnlijk omdat het omgezet is van mpeg1 naar mpeg2, dus zal ik het "even" opnieuw moeten bewerken. Gelukkig was het pas relatief klein stukje als experiment.

Zou je me nog even willen bevestigen dat de kwaliteit normaliter van mpeg2 wel degelijk beter is dan van mpeg1, mits het omgezet is van AVI naar mpeg2 ?
Maakt het inderdaad uit in welk formaat het bronbestand is of maakt het normaliter niet of het bijvoorbeeld van AVI naar mpg2 gaat, of van mpg1 naar mpg2 of iets anders?

groeten Brigitte
 
De kwalitiet van mpeg2 is zeker beter ja MITS het direct opgenomen is vanaf een goeie bron.
Als je een avi hebt waarvan de kwaliteit al niet 100% is dan zul ej ook nooit een echt goeie mpeg2 krijgen.
Het beeld is na het rippen of opnemen niet meer na te bewerken dus je bent echt afhankelijk van het bron bestand.
 
nu nog 3 losse bestanden op svcd, ipv tezamen 1 filmpje??

Hoi

ik ben m.i. al een eind op weg, want het is me inmiddels gelukt de bestanden in mpeg2 formaat op svcd te plaatsen. Mijn filmpje bestaat uit 3 bestanden. Ik heb in Nero aangegeven dat er geen pauze moet zijn tussen de bestanden (0 sec). Ik heb de mpeg2 mediaplayer Elecard gedownload, maar als ik hiermee mijn svcd-tje nu afspeel kan ik alleen de losse bestanden per stuk afspelen; hij gaat niet van het een met het andere bestand verder! Kan het eraan liggen dat ik geen menu heb aangemaakt in Nero? Kun je normaliter alleen de film van bestand naar het volgende bestand brengen via het menu?? Of kun je het ook zo instellen dat je bestand in de mediaplayer afspeelt en dat hij doorgaat tot en met het laatste bestand?
Ik vraag me af of het aan instellingen van Nero ligt bij het branden of aan instellingen/eigenschappen van Elecard (freeware versie)?

groeten Brigitte
 
als je losse mpeg files aan elkaar wilt zetten zodat ze als 1 film afspelen zul je aan de slag moeten met bv tmpgencoder.
zoals je het nu doet blijven het losse files en zo zal mediaplayer enz ze blijven behandelen.

voor tmpgencoder en handleiding kijk eens op mijn site http://wintips.filmt.nl
kijk onder tmpgencoder daar staat een gedeelte over een film in 2 delen hakken maar samenvoegen werkt eigenlijk bijna het zelfde.
kies nu alleen waneer er staat "Klik op Add en zoek de locatie waar je het mpeg file hebt neer gezet" dan klik ej wel op add maar dan neem je deel 1 daarna weer op add en neem je deel 2 enz enz.
zorg ervoor dat in de keuze regel er mpeg 2 Super videocd staat dan klik je op browse en geef je een locatie en naam op waar het file heen moet en klik je op start.
 
Het nadeel van studio vind ik dat je maar 17 minuten kan opnemen per sessie. Met powervcr van cyberlink kan je in een keer een hele dv tape kopiëren naar je hd, dan mis je ook geen secondes tussen losse stukjes in. De gekopieerde files zijn uiteraard wel te bewerken met studio.
 
Ik had mijn bestanden ook met tmpgenc omgezet van avi naar mpeg2, maar niet met de functie van het samenvoegen. Ik heb je site inmiddels gezien, de handleiding geprint en ik ga er maar weer eens mee aan de slag. ik dacht dat ik het eindelijk voor elkaar had, maar dus toch nog niet.... Maar wel bedankt weer voor de - ook zeer snelle- info!!
groeten Brigite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan