MP3 verkleinen (minder MB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
Hoe kan ik of met welk programma kan ik een MP3 in aantal mb's verkleinen.

het is niet erg als de kwaliteit daardoor minder wordt.

Wie helpt?
 
Mischien kan je Easy CD Creator gebruiken.
Daar zit wel een programma op die dat kan verhelpen.
 
kan je de bitrage niet verkleinen
de kwaliteit word daardoorslechter wel
 
Geplaatst door Disturbed
alle bovengenoemde antwoorden zijn abacadabra voor mij. :(

Wel, omdat je niet nader aangeeft wat je niet snaptaan de gegeven antwoorden(kan ook moeilijk in dit geval), probeer ik alle replys wat te verklaren.

Stinuz zegt dat je mp3 met een brandprogramma kan herindelen, ik wilde dit zelf met enige twijfel aannemen, daar de mp3 al mp3 is wanneer je aan het brandproces begint en je waarschijnlijk de mp3 toch niet op cd wilt hebben...

Ibiza zegt heel slim dat wanneer je de birate/kwaliteit verlaagd, de bestandsgrote meegaat in formaat. Hiervoor zou je een niet nader genoemd tooltje moeten gebruiken.

Roelieboelie zegt mp3pro. Dit, omdat dat die indeling inderdaad een kleinere bestand oplevert.
Alleen ken ik nog geen convertprogramma (buiten een brandprogramma) die dat doet.

En dan mijn antwoord, die natuurlijk de beste is
hypocrite.gif

http://winlame.sourceforge.net/screenshots.php
Winlame instellen op de gewilde uitvoer, bestaande mp3 selecteren, 123sec en tadaaa:p nieuwe zelfde mp3 maar dan kleiner/groter.
 
Laatst bewerkt:
Goed met dit antwoord kan ik wat.
Ik heb het programma gedownload.

Maar nu weet ik niet hoe ik precies verder moet.

Welke kan ik het beste kiezen bij: "preset list"

Ik wil graag een MP3 in MB verlagen
 
Geplaatst door Disturbed
Ik wil graag een MP3 in MB verlagen
Je moet de bitrate verlagen als je de mb's wilt verlagen.
Een groot nadeel is dat je kwaliteit achteruit gaat.

Ik stel Winlame zo in;
Preset = Default>[next]>Hier verander ik alleen de bitrate in wat ik wil.
Meestal op160 wat meer ruimte nodig heeft.
[next]
Play(knopje)

Ik gebruik Winlame om m'n mp3's een beetje op te knappen en op 1 geluidssterkte te krijgen.
(kost ruimte)
 
Met Music Match Jukebox gaat het ook prima, ik zou het alleen niet aanraden omdat, zoals al gezegd, de kwaliteit stukken achteruit gaat.
 
Ik heb even een andere versie gedownload en het is mij nu al iets duidelijker. heb al een beetje zitten proberen.

Maar kan je ook met dat programma een MP3 knippen.
Het nummer is 1 minuut en 30 seconden, alleen heb ik eigenlijk de eerste 30 seconden nodig.

Kan dat?
 
Laatst bewerkt:
Je kan met Winlame geen mp3 knippen daar heb je iets ander voor nodig.
(Weet zo ff niet wat.:eek:)
 
Je kan niet alles weten :)

Maar dan is mijn vraag met welk programma ik een MP3 kan knippen?

Is het wel mogelijk eigenlijk???
 
Nu heb ik dus Goldwave,

maar krijg elke keer een melding dat ik niet kan opslaan als MP3

Deze melding krijg ik:
Goldwave cannot find an MPEG/MP3 encoder. Show more information.

Ja Nee
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Disturbed
Nu heb ik dus Goldwave,

maar krijg elke keer een melding dat ik niet kan opslaan als MP3

Deze melding krijg ik:
Goldwave cannot find an MPEG/MP3 encoder. Show more information.

Ja Nee
dat heb ik ook. Ik gebruik WinRip als MP3 encoder. Beetje onpraktisch is het wel, en er zijn vast wel programma's waarmee je zowel kunt knippen als encoden, maar ik gebruik goldwave vooral vanwege alle andere functies...
 
Ik heb maar eens op Show more information geklikt en toen kwam op een website waar je na een aantal klikken iets kon downloaden, dit heb ik gedaan en nu kan ik wel MP3 opslaan.

Dus nu ben ik al een gelukkig mens :)

maar nu heb ik nog 1 vraag over dit onderwerp.
Ik had een nummer van 3 minuten, daar heb ik de eerste 30 seconden van overghouden. dat ging prima.

Maar nu wil ik van minuut 1 tot minuut 2 apart opslaan, weet jij of dit kan meelman, of iemand anders natuurlijk?
 
Geplaatst door Disturbed
Maar nu wil ik van minuut 1 tot minuut 2 apart opslaan, weet jij of dit kan meelman, of iemand anders natuurlijk?
in het origineel met linkermuisknop het beginpunt en met rechts het eindpunt aangeven. Knippen. Een nieuw file openen. Plakken en opslaan als MP3. Zo zou het moeten werken...
 
http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch]MP3 Direct Cut[/URL] kun je gebruiken om te knippen. Werkt heel direct.
Stoppen waar je wilt. Markeren met cursor en daarna knippen.
Heel handig progje net zoals WinLame. Ik gebruik voor alles de preset Insame. Liever kwaliteit dan kwantiteit
 
Geplaatst door Elisa
Ik gebruik voor alles de preset Insame. Liever kwaliteit dan kwantiteit
ja, maar je kunt geen goede wijn maken van slechte druiven dus 128kbps is voor mij genoeg...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan