Geen geluid na maken VCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
10.587
Mensen,

Ik had een 7 minuten durende filmpje van Doom3 gedownload. Deze is in Quicktime-formaat. Ik wou deze graag op omzetten naar VCD en heb dit ook gedaan.

Ik gebruik TPMGencoder en heb daarvoor een Quicktime-plugin moeten downloaden. Dit heb ik gedaan en deze werkt ook perfect.

Nu heb ik via <A HREF="http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/tmpg.htm">deze</A> link het filmpje omgezet naar VCD. Dit ging goed alleen dan nu et probleem:

Ik hoor geen geluid. Zowel op de standalone-dvdspeler niet als in WMP9.0 niet.

AudioSource staat goed in TPMGencoder.(link naar het bestand)

Voor de rest heb ik nix veranderd aan de instellingen van et programma. (puur die handleiding gevolgd)

Iemand die weet hoe dit kan of wat ik fout doe?

(Hier staat dat Doom3-filmpje, 113mb: http://guest4.download.filefront.com/s/g4/3dgamers/games/doom3/doom_iii_legacy_high_qt.zip )
 
Kijk hier bij downloads.
Download het programma avi2mpeg.
Hier zit het programma decompress in.
Decompress het geluid en zet het dan nog eens om met TMPGenc.
Succes.
 
Dat werkt niet, omdat et een Quicktime-formaat is. (.Mov)
 
Dan zou ik het ook niet weten.
Misschien een andere converter?
 
Gebruik GSpot om te zien wat er in de .mov staat. Hoogst waarschijnlijk is dan de codec voor het geluid corrupt voor Virtual Dub of TMPGenc.

Dit heb ik ook meegemaakt toen ik een paar films omgezet had naar SVCD en er later achter kwam (na het branden) dat mijn mp3 codec corrupt was. :(

In GSPOT kan je ook perfect zien welke codecs er geinstalleerd zijn en welke je nog mist.

Groet, Dippo
 
tmpgencoder is primair ok niet bedoeld om mov om te zetten.
als je normaal wel geluid hebt in dat mov bestand zal het hoogst waarschijnlijk aan een codec liggen ja die je niet hebt of waar tmpg niet goed mee omgaat.
 
Laat maar hoor. Ik weet et probleem al. (geluid van et filmpje deugde niet)

Opgelost dus. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan