Geen geluid met Pinnacle PCTV PRO

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost56

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Berichten
43
Sinds kort heb ik een een Pinnacle PCTV Pro kaart,
sindsdien krijg ik alleen nog geluid via TV en Radio, echter niet bij opgenomen gedeeltes en via Camcorder.
Het stekkertje van de luidsprekers heb ik in de TV kaart gestopt
De normale systeem geluiden hoor ik ook niet meer.
De geluidskaart is een VIA AC97.

Ik heb de TV kaart ook al in verschillende slot gestopt, zonder resultaat. De geluidskaart gebruikt IRC5 en de TV kaart IRC11.

Weet misschien iemand wat de oorzaak is?

Alvast bedankt
 
Hoe heb jij bij Audio instellingen de boel staan? Ik heb bij Tv Playback input Aux staan, bij Ingang Geluidsopname ook Aux en audiokanalen op Sterio kanaal 1+2

Moet je wel even in geluidsinstellingen van windows kijken of daar aux niet gedempt staat, en misschien moet je daar ff klooien wat er mischien nog meer gedemt staat. Wel heb ik dat het geluid van opgenomen beeld veel zachter klinkt dan het origineel, en ook met ruis erdoor, hoe dat op te lossen is weet ik niet, alles staat voluit.

Succes
 
Je moet het geluid doorlussen naar de geluisdkaart. Daarvoor kun je een kort kabeltje gebruiken. Heb je wel audio out op de TV kaart?

Als je audio out hebt doorgelust, moet je bij de geluidsinstellingen inderdaad de zaak nalopen en eventueel aanvinken bij line in of microfoon, afhankelijk waar je het op hebt doorgelust.

Als het goed is heb je dan prima geluid via de speakers en geen geklooi meer met kabeltjes verwisselen.

groeten,
 
misschien werkt deze oplossing?

Hoi,
als je dus Norton gebruikt kan het ook best zijn dit ook de oplossing voor jou is!

geen geluid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan