Grammefoonplaten op cd-rom zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

anachrome

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
38
Ik zou graag willen weten hoe ik het beste grammefoonplaten via mijn Windows XP op een cd-rom kan zetten.
Een platenspeler heb ik al, merk: Samsung, maar het enigste dat er als aansluiting op zit is een microffon -aansluiting.
Weet iemand misschien wat ik het beste kan doen?
Groetjes;
Peter.
 
Je kunt je platenspeler niet rechtstreeks op je comp aansluiten daar moet een voorversterker tussen. Sluit hem aan op je stereo en pak dan vanaf je stereo de uitgang naar je cassettedeck en stop die in je computer. Daar zul je wel een verloopstekkertje voor nodig hebben. En als het goed is zit er ook een line-in op je geluidskaart daar moet ie dan in.

Suc6 Petje
 
Ik dacht te herrinneren dat je je platendraaier op een voorversterker moest aansluiten en dat van de cassette out naar je pc gaan? Misschien weet iemand anders dit? En het zal ook wel afhangen van het type platendraaier dat je hebt...
 
Je kunt ook een Pick-up voorversterkertje kopen en evt. inbouwen, dat kan veel gedoe schelen.

En als je aan het opnemen van platen toe bent:
Maak de platen met gedemineraliseerd water met een druppeltje afwasmiddel schoon, goed nat, afspoelen ook met gedemineraliseerd water, niet afdrogen maar vervolgens kletsnat afspelen en ook nat houden met een plantenspuit. Kijk uit dat deze spuit lawaai kan maken dat opgenomen wordt.
Op deze manier krijg je prachtige opnamen!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dick Borstlap
Je kunt ook een Pick-up voorversterkertje kopen en evt. inbouwen, dat kan veel gedoe schelen.

En als je aan het opnemen van platen toe bent:
Maak de platen met gedemineraliseerd water met een druppeltje afwasmiddel schoon, goed nat, afspoelen ook met gedemineraliseerd water, niet afdrogen maar vervolgens kletsnat afspelen en ook nat houden met een plantenspuit. Kijk uit dat deze spuit lawaai kan maken dat opgenomen wordt.
Op deze manier krijg je prachtige opnamen!

Klopt helemaal maar je vernaggeld ook je platen en of dat nou de bedoeling is??????
 
Vernaggelen?
Ik weet van niets!
Het veroorzaakt bij mijn weten en ervaring geen enkele schade.
Gramofoonplaten kunnen heel goed tegen gedemineraliseerd water.
 
Sja , ik heb andere ervaringen en doe het dus niet meer.
 
Wat zijn je ervaringen dan?

Ik kan me niet voorstellen dat je echt slechte ervaringen hebt. Ik heb tientalle platen opgenomen, het is alleen maar goed voor ze: ze worden eindelijk eens schoon gemaakt.
 
Dan heb jij mazzel of ik pech want sommige elpees van mij zijn niet meer te draaien, tenzij ik ze dus altijd nat maak en dat is niet mijn bedoeling, vandaar dus.
 
Geplaatst door petje11
Dan heb jij mazzel of ik pech want sommige elpees van mij zijn niet meer te draaien, tenzij ik ze dus altijd nat maak en dat is niet mijn bedoeling, vandaar dus.

Nogthans doet men dit meer hoor... Je moet wel je LP bevochtigen, NIET verzuipen...
 
Geef dan redenen Ojan!
Waarom doet 'men' dat niet meer?
Men? Ik doe het en ik ken meer mensen die het doen.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Waarom doet 'men' dat niet meer?
Goed lezen is soms ook een kunst.:rolleyes:
Geplaatst door ojan
Nogthans doet men dit meer hoor...
Ojan, geeft duidelijk aan dat dit wel vaker gedaan wordt.

Er zijn speciale bakken waar je de LP op een as doet en de bak vult met speciale reingingsmiddel voor LP's.
Ik heb in het verleden nog een beetje lopen hobbyen bij een zieken-omroep toen er nog alleen maar LP's gebruikt werden.
Voor de uitzending werden de LP's eerst gereinigd en droog gemaakt met speciale doeken.

Ik heb nog nooit gehoord dat je de LP's vochtig afspeeld.
 
"Goed lezen is soms ook een kunst.", schrijft crash.
Ik zie niet in wat ik niet goed heb gelezen!

Ik laat de discussie voor wat-ie is.
 
Lees em nog maar is na... Je zal het dan wel zien!
Ik schreef: "Nochtans doet men dit meer!"
Jij hebt dat gelezen als "Waarom doet 'men' dat niet meer?"

Zie je het nu??? :cool: ;)
 
Grammafoonplaten via de PC op cd-rom zetten

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie spontane antwoorden.
Maar ik heb hetvolgende gevonden:

Elpees op cd zetten
Prijs €12,50, auteur: victor G.B.Peters, ISBN 9022948382

Te koop bij AKO.

Misschien dat iemand anders hier ook wat aan heeft.
Het is een boek met een cd-rom erbij.
Het heeft te maken met elpees en met cassettebandjes op cd-rom zetten.
Groetjes;

Peter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan