dvd lab

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
Zou iemand in een paar stappen kunnen vertellen hoe dvd lab werkt? ik maak mijn project in adobe 6.5, en dan?
Exporteren als microsoft avi dvd?
en dan?
Of is er ergens op internet een nederlandse handleiding te vinden? ik heb gezocht via goole, maar kon het zo snel niet vinden..
 
Gebruik eerst OF premiere 6.5 of TMPGEnc Plus om je DV-AVI om te zetten naar MPG2

Dan in DVD-LAB kun je dit inlezen, demuxen, menu maken, etc, etc.... maar ik moet je eerlijk zeggen dat de HELPFILE (F1) ERG overzichtelijk is en zeeeer duidelijk van uitleg, inclusief de screenshots.

Laat me weten of het je gelukt is.
 
kwaliteit

en je verliest kwaliteit als je je premiere project eerst omzet naar DV-AVI en vervolgens naar MPG2?
 
Zeker niet !

Omdat DV-AVI 100% kwaliteit is en meestal een 1-2 Gig groot, en je op dezelfde resolutie gaar comprimeren naar MPG, verlies je zeker geen (met het blote getrainde oog zichtbare) verliezen.

Ik gebruik het dagelijks en al mijn DVD's zijn van digitale kwaliteit, beter zelfs dan wat je op televisie ziet.
 
ervaren

jij bent dus een ervaren iemand.. zou nog een hoop van je kunnen leren dus.. woon je niet toevallig in de buurt..?? hobby of werk?
 
vraagje

Als ik in Adobe kies voor: file-export timeline- adobe mpeg encoder, dan wordt beeld en geluid gesplitst. Het beeld wordt als m2v geexporteerd en het geluid als PCM.. Is dit de bedoeling? en hoe zet ik dat dan weer bij elkaar in dvdlab?
 
Ik woon zelf in Den Haag, en het is een uit de hand gelopen hobby, waar ik nu (wat) geld mee verdien.

Je kun de timeline beter exporteren naar DV-AVI, dna is het nog 1 bestand. Dan met TMGEnc Plus zet je het om naar MPG en in DVD-LAB kun je deze importeren, dan wordt deze ge-demuxed en sleep je de video en audio spoor apart naar de filmlijn.

Heb je al eens met F1 gespeeld ?
De helpfile van DVD-LAB is geweldig, en leer je een hoop dagelijkse dingen in een korte tijd, een minuut of 20 en je maakt je eigen menu en alles
 
Motion menu

Ik breek even in op jullie discussie aangezien dit de enige is die over DVDlab gaat.
Ik maak met een klein mpg2-tje een motion-menuutje, maar als ik 'm compile krijg ik een runtime-error betrekking hebbende op de file: compile.aux
Gewone menu's met links naar fragmenten werkt (conpile) goed.
Weet één van jullie de oorzaak/oplossing?

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan