adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
434
Ik heb een adsl aansluiting via usb van kpn dat is dat gratis modem. Is het mogelijk om nu een crosskabel op de host computer en een op een andere computer aan te sluiten zodat ik dan ook op de 2de pc kan internetten.
Gr Harry
 
Dus als ik het goed begrijp doe ik nu een crosskabel aansluiten van de een naar de andere computer en dan moet het internet werken: BVD gR harry
 
Was het leven maar zo makkelijk...........wat voor os heb je? en wie is je provider
 
Je moet er wel wat meer voor doen. Je zult een windowsversie moeten hebben die het delen van internet ondersteunt (vanaf Windows 98SE) of een apart programma moeten gebruiken.
 
Ik heb op beide computers win xp pro en de provider is wanadoo ik heb adsl lite modem van kpn dat ik aansluit op een usb poort en er zit een splitter bij omdat ik ok isdn heb.
 
Stel de volgende ip en dns in

pc1
ip:192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
default gateway leeg laten

dns leeg

pc2

ip 192.168.0.3
subnet 255.255.255.0
default gateway 192.168.0.2

dns 194.134.5.55 en 194.134.5.5

Dan nog even het vinkje internet delen aanvinken. dit doe je bij de eigenschappen van je inbel verbinding.

En zo zou moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ADSL Modem/Router annex-b maar snap niet hoe ik die er tussen moet krijgen.Gr Harry
 
Dat andere modem waar ikhet over had dat kan ik kopen van iemand maar heb ik nog niet. Sorry vandaar die verwarring
 
Moet ik wel een inbelverbinding op de 2de computer maken? Lastig he Gr Harry
 
Nee hoor..........gewoon instellen zoals ik net zei.

Echt alleen maar IP instellingen.

Wel even de firewall van xp uitzetten.

(Geen id hoe je dat doet maar ik zie hier steeds dat ie er standaard inzit)
 
Bedankt Mario ik vondt het ook erg flauw van die 2 mensen.

Ik heb alles precies gedaan zoals harmen666 mij schreef ik heb het nummer van de dns van wanadoo opgezocht en vondt pri:194.134.5.55 en sec: 194 134.5.5 ook dat heb ik ingevult maar hij wil nog niet echt. De computer waar het groene usb modem aanhangt moet daar 1 of 2 netwerkkaarten in?
Volgens mij kan het niet veel meer zijn maar wat.
Bedankt in ieder geval.
Gr Harry
 
Geplaatst door jannie
De computer waar het groene usb modem aanhangt moet daar 1 of 2 netwerkkaarten in?
De USB kabel komt pc1 in. Vervolgens moet je een netwerk maken tussen pc1 en pc2. 1 netwerkkaart (per pc) is dus voldoende...
 
Bedankt voor de reactie nog een vraag tussen die twee computers moet toch een crosskabel zijn?Gr Harry
 
Zonder tussenkomst van router of hub moet er idd een crosscable tussen
 
Het wil nog niet echt?

Wat voor foutmelding krijg je dan? Werkt het netwerk wel?
Zijn bestands /printerdeling wel geinstalleerd en client voor MS netwerken?

Het volgende kan je ook nog is even proberen.Vanaf beide pc's

ga naar start---uitvoeren---tik daar cmd---dan krijg je een prompt en daar tik je in---ping 127.0.0.1---krijg je hier een reply?

Dan ook nog even je andere pc pingen typ in "ping 192.168.0.x (x in het laatste cijfer van de andere pc)

Als dit niet werkt tja.........dan hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeert en dit was het resultaat.
Als ik op de host computer bij cmd en dan ping localhost dan doet hij het prima dus 4 verzonden en 4 ontvangen.
Doe ik dit bij de 2de computer dan zegt hij Wordt niet herkent als interne of externe opdracht programma of batchbestand.
Ik hop dat je hier wat aan hebt. Gr harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan