Foto'sverkleinen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

anachrome

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
38
Kan iemand mij misschien vertellen hoe en waar en watvoor programma ik nodig hebt om foto's (bijvoorbeeld van de vakantie) kan verkleinen? Zonder dat de persoon die deze email ontvangt bij zijn eigen denkt, ***** kon dit niet wat kleiner?
Als het effe kan graag een GRATIS programma.
Alvast bedankt.
Groetjes;

Anachrome
 
Kan je met infranview dan, meerdere tegeljik doen ??

Wat het programma moet ik wel ergens hebben :p
 
Geplaatst door Rubie-The-Sysop
Kan je met infranview dan, meerdere tegeljik doen ??

Wat het programma moet ik wel ergens hebben :p

Ja dat kan je doen via File / Batch conversion, of door gewoon op B te drukken als je in Irfanview zit.

Olav
 
Beste Olav, goeiemorgen trouwens.
Dit laatste wat je schreef begrijp ik even niet.
Ik heb afgelopen nacht het programma geinstalleerd, en uit geprobeerd.
Maar wat ik ook doe, de foto is en blijft groot.


HG.

Peter.
 
sorry, maar ik had vanmorgen geen tijd om het verder uit te leggen omdat ik de trein moest hebben naar mijn werk.

Via menu File heb je de optie "Batch Conversion"
Deze kan ook geactiveerd worden door gewoon op de B te drukken.

Dan opent een scherm met aan de linkerkant een lege ruimte en rechts een "verkenner scherm" waarin je opzoek gaat naar de directory met foto's die je wilt verkleinen. Je selecteerd alle foto's die je wilt verkleinen en druk je op "Add".

Nu zet je een kruisje voor "use advanced options" en klik dan op de button "Advanced options" Daar heb je de mogelijkheid om instellingen te zetten voor het verkleinen (qua pixel hoogte en breedte) en vele andere opties. Als je alleen de pixel hoogte en breedte wilt aanpassen, dan zet je die.
Zorg dat je een andere "output directory" instelt dan de directory waar de oorspronkelijke foto's instaan. Anders werkt het niet. Irfanview laat namelijk geen bestanden overschrijven. Zo heb je tenminste ook nog de orginelen voor het geval het niet goed gaat of de resultaat bevalt je niet
Voor de rest verkleint IrfanView jpg bestanden, op bestandsgrootte, zowiezo iets als je ze opslaat via IrfanView.

Ik hoop dat je het hiermee redt.
Ik kan namelijk pas vanavond weer reageren, tenzei iemand anders natuurlijk je verder kan helpen als het niet mocht lukken :D

Succes,
Olav
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga vannacht wel weer even oefenen.
Lukt het mij nou niet, dan meld ik mij wel weer.
Groetjes;

Peter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan