svcd gemaakt, niet af te spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik heb met Ulead DVD Pictureshow een slideshow gemaakt van mijn vakantiefoto's compleet met achtergrond muziekje. Nu wil ik deze in mijn interne dvd-speler afspelen maar krijg dan de melding dat het een ongeldig formaat is en speelt dus niet af. De dvd-speler is een "DVD-16X DVD-ROM BDV316C BTC DVD-ROM 16x/48x"
Kan dit apparaat dit formaat inderdaad niet aan of is er iets anders aan de hand? Jammer genoeg heb ik geen dvd-speler voor de televisie waar ik het mee kan controleren.
En is het trouwens normaal dat met DVD Pictureshow het heeeeel lang duurt voordat audio en video geconverteerd is naar mpeg? Mijn pc was ruim een uur bezig om 129 foto's op cd te branden.
Ik heb een Athlon 750 met 256 Mb en Windows XP.
Gr. Erik.
 
De brand tijd kan normaal zijn als hij het geheel ook naar svcd moet converteren.
het wordt dan eerst geconverteerd en daarna gebrand.

wat het afspelen betreft heb je een programma zoals powerdvd geinstalleerd staan ??
Ook kan windows media player met de juiste svcd codec gewoon svcd afspelen.

Mpeg2 ( Svcd ) decoder media player zou hem met deze codec moeten kunnen afspelen anders even de cd openen en het file wat in de map mpeg2 zit dubbelklikken om af te spelen.
 
wat de brandtijd betreft: Ik brandt die ook maar max op 4x hoor (voor SVCD filmen) anders gegarandeerd mislukt! Zal waarschijnlijk zoals de klikken zijn die je hoort als je een muziekcd te snel brand...

Voor de rest: Moet je foto's niet in het Photocd formaat branden ??? :confused:
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb Power dvd geinstalleerd en die zegt dat het formaat niet ondersteund wordt. (zie bijlage) En met dvd pictureshow heb ik alleen de opties vcd,svcd en dvd om te branden. Ik wilde in eerste instantie wel een photo cd maken, maar dat gaat helaas dus niet. Omdat ik geen dvd speler op mijn tv heb aangesloten kan ik dus niet controleren of de cd goed is. Het is namelijk de bedoeling dat ik bij vrienden, die wel een dvd speler hebben, de foto's laat zien. Ze wonen helaas te ver weg om even te testen. Ik ga de svcd codec installeren en kijken of het met Windows Media Player lukt.
Gr. Erik.
 

Bijlagen

  • fout1.jpg
    fout1.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan