Automastisch Serie Foto's Verkleinen Kb's en Copyright Tekst Eronder

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hoi,


Ik heb foto's gemaakt die nu allemaal rond de 500KB a 1 mb grootte zitten. ik wil ze online gaan zetten maar het is een pokkeklus om nu elke foto apart te bewerken en er een copyright tekentje plus tekstje op de foto te zetten. is er een programma of een manier waarop ik automatisch elke foto kan verkleinen en die tekst en teken kan toevoegen?

alvast bedankt
Robert-Jan
 
Om ze kleiner te maken zou je ze ipv JPEG naar GIF bestand opslaan , meeste zeggen dat je dan pixels verliest maardaar is haast niks van te zien .

en voor de text zou ik niet weten misschien nog iemand anders hier :)
 
Ik zou er zeker geen GIF van maken want GIF ondersteunt lang niet zoveel kleuren als JPG.
 
Ja ik wil het op jpg houden, maar er moet toch een manier/programma zijn waar je moet kunnen doen wat ik wil lijkt mij?

Misschien heeft iemand een url ofzo
 
ja of je moet het plaatje kleiner maken , maar dan wel met photoshop want die doet iets met de pixels dat je die niet verk*t
 
Met Photoshop kun je dit oplossen. Photoshop kent de functie automatische handelingen (te vergelijken met een macro) waarbinnen je de functies die Photoshop biedt kunt automatiseren. Middels de functie Automatiseren -> Batch kun je vervolgens de gemaakte handelingen runnen. Advies: raadpleeg wel eerst de helpfunctie in Photoshop en gebruik de functie "lagen" om de tekst en copyright toe te voegen..
In principe kun je voor het online brengen van beelden terug gaan tot een resolutie van minimaal 72 dpi (=schermresolutie). De bestanden zijn dan weliswaar niet meer fatsoenlijk te printen maar zien er op het scherm goed uit (tenzij je er "postzegeltjes" van maakt natuurlijk). Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan